וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד עזריאלי: לא צריך לרוץ עם מינוף גבוה - תמיד צריך לחשוב על היום שאחרי

רנית נחום-הלוי

7.12.2008 / 10:26

את הדברים אמר בוועידת העסקים והנדל"ן; שלמה גרופמן בוועידה: עדיין לא שמענו את המילה האחרונה


"הערב אני יכול להגיד: לא צריך להאשים את הנדל"ן במצב הקיים. אנחנו לא יצרנו את המשבר. אני חושב שבהרבה מאד מקרים זה דווקא ההפך, אך אנחנו נצא מהמשבר בארץ", כך אמר האדריכל ויו"ר קבוצת עזריאלי, דוד עזריאלי, בוועידת דיסקונט לעסקים של ענף הבנייה והנדל"ן, שהתקיימה בים המלח.

בהמשך העיר עזריאלי כי גם חברות בעלי הון עצמי צריכות לנהוג בתבונה עם ההון שהן מחזיקות, וחשף בכמה מילים את משנתו התכנונית. "אני חושב שלא צריך לרוץ עם מינוף גבוה. למרות שהכספים ישנם, תמיד צריך לתת מחשבה ליום שאחרי. מה יקרה אחרי שהבניין יקום? איך זה יעבוד, ואיך זה ישרת את הקהל. זו המטרה העיקרית. הלקוח הוא בסוף השופט והוא מצביע ברגליים. הוא קובע האם הבניין טוב, האם תוכנן כראוי ובצורה יפה. הדבר החשוב ביותר זה להקים מבנה שיעמוד במבחן הזמן, שאנשים ייהנו להגיע אליו. כך נהגנו תמיד בקבוצה. פעלתי להכניס חידושים, לבנות מבנים במקומות שאחרים לא נכנסו, וליצור מבנה שיהיה בו שיהיה בו שילוב של תרבות ואומנות".

דוד עזריאלי, בן 86, מנכ"ל ומייסד קבוצת עזריאלי - אחת מחברות ההשקעה המובילות בישראל, הכוללת את תחום הנדל"ן המסחרי והעסקי, והשקעה בקבוצת גרנית (הכוללת את החברות הבנות סונול, טמבור, סופרגז ו-GES). כמו-כן, הקימה הקבוצה את קרן ההשקעות 'עזריטק', המשקיעה בחברות היי-טק. בתחום הנדלן העסקי, היה זה עזריאלי שהקים את הקניון הראשון ב-1982 בישראל - קניון איילון ברמת גן. בעשרים השנים שלאחר מכן המשיך לבנות קניונים מוכרים נוספים, כקניון עזריאלי בתל אביב; קניון מלחה בירושלים; קניון הנגב בבאר שבע; הקניונים בחולון, הוד השרון ומודיעין; וכן ה-OUTLET בהרצליה ובאור יהודה. על כל זאת קיבל עזריאלי מהמרכז הבנייה הישראלי אות הוקרה על מפעל חיים.

שלמה גרופמן על המשבר הכלכלי: עדיין לא שמענו את המילה האחרונה
שלמה גרופמן, מייסד ויו"ר קרן פייר ישראל, שנכח בוועידת דיסקונט לעסקים של ענף הבנייה והנדל"ן, אמר בהתייחסו למשבר הכלכלי: "החיים בימים אלה לא פשוטים, גם בעולם וגם בישראל. אין ספק שהמשבר העולמי שינה חלק מהתוכניות, וכן את הצפי לרווחים ולפריחה בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, ונראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בתחום. עם המשך המשבר נראה שנמשיך להיות עדים לשפל מחירים בתחום הנדל"ן בעולם".

בהמשך דבריו קרא גרופמן לפעול כדי להקים מועצה ארצית שתשמש במה לפתרון בעיות, בעיקר בימים קשים מעין אלו. "גם בימי המשבר הכבד הזה, קולנו לא נשמע. קול דממה דקה מלווה את העניין. אני קורא להקים מועצה ארצית מרכזת, בה יהיו חברים מאות ואלפי יזמים. על שר האוצר הבינוי והשיכון לפעול במשא ומתן עם הבנקים, שלא יקצצו אשראים".

גרופמן החל את הקריירה הנדל"נית כאשר מונה בשנת 1978 לנשיא ומנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל. שם כיהן כשני עשורים, בין היתר היה אחראי לאחת ממגמות הנדל"ן הבולטות של אפריקה - הקמת שכונות הסביונים ברחבי הארץ, מה שהפך לשם נרדף לאיכות מגורים. בשת 1998 הקים יחד עם שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, זלמן שובל, את קרן פייר ישראל, השקעה ישראלית אמריקאית בייזום מתחמי מגורים ברחבי הארץ. לצד תפקידים אלה שימש גרופמן גם כיו"ר הנהלת בנק לאומי, יו"ר דירקטוריון ויזה ויו"ר חבר הנאמנים של המרכז הבינתחומי בהרצליה. על כל זאת קיבל גרופמן אות הוקרה ממרכז הבנייה הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully