וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: צפי למגמה מעורבת במסחר בדולר בישראל

TheMarker

7.12.2008 / 11:04

צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, ההאטה הכלכלית בישראל ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל



השקל נחלש השבוע מול הדולר, במקביל למגמת התחזקותו של האחרון מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי, כאשר מול היורו, שמר הדולר על יציבות יחסית. השקל סבל השבוע גם מהודעתו של בנק ישראל, כי ימשיך לרכוש דולרים מדי יום, בהיקף של 100 מיליון דולר. היעד החדש ליתרות המט"ח של ישראל נע בין 40 ל-44 מיליארד דולר, לעומת היקף של כ- 37 מיליארד דולר כיום.



להערכת האנליסטית תמר ברינקר מבנק הפועלים, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, ההאטה הכלכלית בישראל ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.



הדולר נסחר השבוע בעולם במגמה מעורבת, כאשר הוא מתחזק מול רוב המטבעות, למעט היין היפאני והפרנק השווצרי. לדברי ברינקר "המטבעות האחרונים, בעלי ריביות כמעט אפסיות, קיבלו השבוע תמיכה משורה של הפחתות ריבית חדות בכלכלות מהגדולות בעולם, שצימצמו באופן ניכר את הפער לטובת המטבעות שעד כה היו להן ריביות גבוהות".



הבנק המרכזי של אוסטרליה הפחית השבוע את הריבית ב-1%, לרמה של 4.25%, כאשר מתחילת השנה הריבית הופחתה ב-3%. הבנק המרכזי של ניו זילנד הפחית את הריבית בשיעור של 1.5%, לרמה של 5%, ומתחילת השנה מדובר על הפחתה של 3.25%. הבנק המרכזי של אירולנד הפחית את הריבית בשיעור גבוה מהצפוי של 0.75%, לרמה של 2.5%, והבנק המרכזי של בריטניה הפחית את הריבית ב-1%.



נגיד הפדרל ריזרב אמר השבוע, כי יש ברשותו כלים נוספים לעזור לכלכלה, כאשר הריבית בארה"ב נמצאת ברמה של 1% בלבד. יחד עם זאת העריך הנגיד, כי ניתן יהיה להפחית שוב את הריבית בארה"ב. הציפיות הן להפחתה נוספת בשיעור של 0.5% - 0.25% בתקופה הקרובה. השבוע פורסם בארה"ב על ירידה נוספת במדד מנהלי הרכש לרמה של 36.2 נקודות. רמה מתחת ל-40 נחשבת לנמוכה במיוחד.



הליש"ט נחלשה השבוע מול הדולר, כאשר ביום שני נרשמה הירידה היומית החדה ביותר בשערה מחודש ספטמבר 1992. נתונים כלכליים חלשים שפורסמו השבוע בבריטניה חיזקו את ההערכות להפחתת ריבית חדה, בהמשך להפחתה של 1.5% בנובמבר. ואכן, הבנק המרכזי של בריטניה הודיע השבוע על הפחתת ריבית בשיעור של 1%, לרמה של 2% בלבד.



השבוע פורסם כי מדד מנהלי הרכש למגזר התעשייתי צנח בנובמבר לרמה של 34.4 נקודות, הנמוכה ביותר מאז החל בפרסום מדד זה, לפני 16 שנה. מספר אישורי המשכנתאות ירד בחודש אוקטובר לרמת שפל של 32,000 יחידות ובהיקף כספי של 0.5 מיליארד ליש"ט בלבד.



לאור האמור לעיל, אנו עדיין ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, אירו, והיין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully