וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש מגיב על הצעת חברת החשמל שלא להוזיל תעריפים: "שבירת כללי המשחק"

אבי בר-אלי

7.12.2008 / 11:26

נשיא התאחדות התעשיינים: "חוזרים למשטר קביעת תעריפים לפי גחמות ולחצים פוליטיים"



"הצעתו של יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, שלא להוזיל את תעריפי החשמל - למרות הוזלת סל הדלקים - מהווה שבירה של כללי המשחק במשק החשמל, וחזרה למשטר קביעת תעריפים לפי צרכים זמניים משתנים, גחמות ולחצים פוליטיים, לא לפי שיקולים מקצועיים". כך אמר אתמול נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. דברי ברוש נאמרו בבתגובה להצעת יו"ר חברת החשמל פרידמן בשבוע שעבר, לפיה תקפיא רשות החשמל את סל הדלקים המוכר לחברת החשמל, אך תקפיא את התעריף לצרכן. לפי הצעתו זו, את הכספים העודפים תפריש הרשות לקרן ייעודית אשר תשמש, בין היתר, את צרכי חברת החשמל.



ברוש טען כי הצעת פרידמן מהווה "חריגה מוחלטת מרגולציה מסודרת במשק החשמל", והביע חשש כי תפתח את הדלת מפני קבלת החלטות שרירותיות: "אם נמשיך בדרך זו, ייתכן שהמגזר העסקי יבקש להפחית את התעריפים באופן מיוחד עקב המשבר הכלכלי, תוך היתלות בצורך בהתייעלות בחברת החשמל", אמר ברוש. עוד הוסיף כי אי-הפחתת מחירי החשמל תהווה פגיעה בכושר התחרות של התעשייה בישראל, בעוד שבמדינות רבות אחרות ייהנה המגזר העסקי מירידת מחירי הדלקים והחשמל.



הוצאות החשמל של התעשייה הסתכמו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בכ-3.5 מיליארד שקל - גידול של כ-27% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. צריכת החשמל הכוללת גדלה בתקופה זו ב-5.1% בלבד. ברוש ציין שמחירי הנפט כיום דומים למחירים של סוף 2006-תחילת 2007, וכי לאחר שתשוקלל גם הירידה במחיר הפחם – הרי שתעריף החשמל צפוי, להערכתו, לצנוח בכ-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully