וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות ומידרוג חותכות דירוג אג"ח של אולימפיה ונאנט: ירידה מהותית ביצירת המזומנים ושחיקה ברווחיות

נתן שבע

7.12.2008 / 11:24

הדירוג של אולימפיה במעלות ירד ב-3 דרגות ל-BBB מינוס; לחברה חשיפה לשווקים שנפגעו מהמשבר



גל הורדות הדירוג מטעם חברות הדירוג לחברות הנדל"ן נמשך. היום מדובר באולימפיה ובנאנט - בה מחזיקה אולימפיה בשיעור של 30%. מעלות ומידרוג מורידות את דירוג האג"ח לאולימפיה נדל"ן. מידרוג מורידה את הדירוג של החברה בשתי דרגות מ-A3 (מקביל ל-A מינוס) ל-Baa2) BBB של מעלות). בין הסיבות להורדה: חשיפת פעילות החברה והחברות המוחזקות לשווקים שנפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי, ביניהם הונגריה, אוקראינה ופולין.



בנוסף, ירידת שווי אחזקתה הסחירה של אולימפיה בנאנט פוגעת בגמישות הפיננסית של החברה במיוחד לאור שעבוד מניות נאנט לטובת בנק לאומי כנגד הלוואה בהיקף של 88 מיליון שקל. פריצת אמות המידה של ההלוואה מקנה לבנק עילה להעמדת ההלוואה לפירעון מיידי או דורשת העמדת בטחונות נוספים לטובת הבנק. אם החברה תכיר בירידות שווי החברה כפרממנטית עלול הדבר להביא לירידה משמעותית בהיקף ההון העצמי של החברה.



על החברה חל עומס פירעונות עד תום שנת 2010 בהיקף של לפחות 166 מיליון שקל בגין תשלום קרן אג"ח וריביות. לחברה מזומנים בסך של 68 מיליון שקל והיא מסתמכת גם על תחזית חילוץ רווחים מפרויקטים בישראל והחזר הלוואות מהחברה הבת אולימפיה יורו.



גם מעלות פרסמה דו"ח צונן על החברה בה היא מורידה את הדירוג שלה בשלוש דרגות מ-A מינוס ל-BBB מינוס. הורדת הדירוג נובעת מהרעה משמעותית בנזילות החברה שפוגעת ביכולתה לעמוד בהתחייבויותה לזמן הקצר וכן משינויים לרעה בשווקי הפעילות אשר צפויים להשפיע לרעה על קצב ההתקדמות בפרויקטים העתידיים, מסבירים במעלות.



בנוסף מושפע הדירוג מנאנט נדל"ן, שם ירד הדירוג בשלוש דרגות מ-A ל-BBB. הורדת הדירוג נובעת מהרעה מהותית בשווי הפעילות של החברה שגרמה להאטה בקצב שיווק הפרויקטים ומכאן לשחיקה רווחיות וירידה מהותית ביצירת המזומנים בחברה לעומת תחזיותיה. "החברה תמשיך להציג תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת, כמו כן התקופה הקרובה תהיה מאתגרת עבורה כאשר היא תצטרך לממן פרויקטים חדשים ולשווקם", כותבים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully