וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה תשיק קרן סיוע של מיליארד ליש"ט לסטארט אפים במצוקה

סוכנויות הידיעות

7.12.2008 / 11:46

זו עשויה להיות ההשקעה הישירה המשמעותית ביותר בחברות טכנולוגיה חדשות מאז 1945



ממשלת בריטניה מתכננת להשיק קרן סיוע בתחום ההון סיכון בהיקף של מיליארד ליש"ט (1.47 מיליארד דולר), שתשמש חבל הצלה לסטארט אפים בתחום הטכנולוגיה - כך מדווח ה"גרדיאן". קרן הסיוע, שזכתה לתמיכתו של שר המדע והחדשנות, לורד דרייסון, מהווה את אבן הדרך הראשונה ברפורמה שמטרתה הגברת ההתערבות הממשלתית.



התוכנית, שנהגתה על ידי הקרן הלאומית למדע, טכנולוגיה ואמניות (Nesta), נחשפה בדיונים בין ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, שר המדע והחדשנות דרייסון ואיש העסקים, המיליארדר לורד סיינסבורי, ברחוב דאונינג ביום חמישי שעבר.



חברות סטארט אפ רבות הנמצאות בשלב טרום הכנסות נאבקות על הישרדותן ומנסות בכל דרך אפשרית לגייס מימון. בבריטניה חוששים כי הכפלת המימון הממשלתי למחקר מדעי באוניברסיטאות, שהוביל לעלייה במספר חברות ה-IT, הביוטכנולוגיה, הננוטכנולוגיה והטכנולוגיות הירוקות, ירד לטמיון אם לא יוזרם במהרה כסף לחברות הללו.



בתעשיית ההיי טק מקווים כי התוכנית תצא לפועל בתחילת השנה הבאה. זו עשויה להיות ההשקעה הישירה המשמעותית ביותר בחברות טכנולוגיה חדשות מאז יצרה ממשלת הלייבור של אחרי המלחמה את i3 ב-1945 כדי לספק הון סיכון לעסקים בצמיחה, אמר מנכ"ל Nesta ג'ונתן קסטנבאום. "כשהתנאים הכלכליים טובים, קשה להגיע להחלטה כזו. אבל עתה אני חושב שיש קונצנזוס בממשלה ומחוץ לה כי יש לפעול במהירות. אנו חשים שיש מומנטום אמיתי".



קרן ההון סיכון תנסה למשוך מזומן מהמגזר הפרטי, למשל מקרנות השקעה פרטית (פרייווט אקוויט), אוניברסיטאות ועסקים. בשנים האחרונות, חברות ההשקעה הפרטית, הידועות בנטייתן לתמוך בחברות הנמצאות בשלבים ראשונים, החלו למשוך ידיהן מתחום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully