וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי התיירות והאוצר פירסמו מכרז לבחירת גוף מתאם לקרן הלוואות למען שיפוץ בתי מלון קטנים וצימרים

עירית רוזנבלום

7.12.2008 / 11:50

במהלך שנת 2009 יפעל משרד התיירות להחזרת חדרי המלון לכשירות שיתווספו למלאי של כ-45 אלף חדרים



משרדי התיירות והאוצר פירסמו מכרז לבחירת גוף מתאם לקרן הלוואות חדשה להשבחה ושדרוג של כ- 1,500 חדרי מלון קיימים.



מטרת הקרן הינה להשביח מלונות קיימים ולסייע לבעלי המלונות להחזיר לכשירות חדרי מלון שאינם משמשים כיום לאכסון מלונאי, במטרה להגדיל את מלאי חדרי המלון הקיים. במהלך שנת 2009 יפעל משרד התיירות להחזרת חדרי המלון לכשירות והם יתווספו למלאי הקיים של כ-45 אלף חדרים.



לדברי מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, כתוצאה מהצלחת משרד התיירות להגדיל את מספר התיירים שביקרו בישראל ב-30% ל-3 מיליון תיירים, הורגש השנה חוסר בחדרי מלון, בעיקר בעונות השיא בערים הגדולות. "משרד התיירות פועל להקמתם של 10 אלף חדרי מלון נוספים, על מנת לענות על הביקושים הצפויים בשנים הקרובות. עם זאת, בטווח המיידי בכדי לענות על החוסר בחדרים, המורגש כבר השנה ובכדי להגדיל את היצע החדרים בשנת 2009, תועמד קרן ההלוואות החדשה", אמר צמח.



החשב הכללי, שוקי אורן, ציין כי "ישנה חשיבות רבה לסיוע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים במיוחד בתקופה זו, על מנת שיוכלו להאיץ מחדש את הפעילות במשק, ובכלל זה את תחום התיירות ואת יתר תחומי המשק. קרן ההלוואות החדשה היא כלי אחד מתוך מגוון הכלים עליהם הכרזנו לאחרונה להגדלת מצאי האשראי במשק בכלל ולסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בפרט. בימים הקרובים יופעלו כלים נוספים להקלה על העסקים הקטנים והבינוניים ולהרחבת מקורות האשראי העומדים לרשותם".



הגוף המתאם לקרן ההלוואות החדשה יהיה אמון על ביצוע הבדיקות הכלכליות וההנדסיות של מבקשי ההלוואות, וכן על ריכוז ועדת האשראי של הקרן, לכשתקום. כספי המדינה בקרן ימונפו על ידי בנק מסחרי שייבחר במכרז נפרד שיפורסם בקרוב על ידי החשב הכללי. הבנק הנבחר יהיה אחראי על תפעול הקרן וההלוואות שיינתנו.



בעלי העסקים אשר יהיו מעוניינים להצטרף למסלול זה, יגישו בקשתם לבנק שייבחר במכרז, בצירוף תוכנית עסקית מפורטת וכן תוכניות הנדסיות ואדריכליות כלליות, ואלו ייבחנו בהתאם לקריטריונים שנקבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully