וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה במוסר התשלומים במשק בנובמבר: מספר ימי הפיגור בתשלומים עלה מ-9 ל-12 ימים

אורה קורן

7.12.2008 / 12:01

כ-66% מהענפים רשמו הרעה במוסר התשלומים בחודש החולף, לפי בי.די.איי



על רקע המשבר הכלכלי נרשמה בנובמבר 2008 הרעה במוסר התשלומים של חברות ישראליות. על פי נתוני חברת המידע העסקי בי.די.איי, מספר ימי האשראי בהסכמה הממוצע עלה מ-88 ל-89. מספר ימי הפיגור בתשלומים הממוצע עלה מ-9 ל-12 ימים.



כ-66% מהענפים (21 מתוך 32 ענפים שנבדקו) רשמו הרעה במוסר התשלומים בחודש החולף. 9% נוספים נותרו ללא שינוי בהשוואה לחודש שעבר. שאר הענפים (25%) רשמו הטבה במוסר התשלומים שלהם בהשוואה לחודש אוקטובר.



הענפים בהם מוסר התשלומים היה הנמוך ביותר וכלל 20 ימי פיגורים היו ענפי ייצור מוצרי תקשורת, מיחשוב ורכיבים אלקטרונים וכן ייצור וסיטונאות של מוצרי פלסטיק וגומי. מוסר התשלומים הגבוה היה בענפי בתי דפוס, הוצאה לאור ועתונים, מסעדות ובתי קפה, ייצור וסיטונאות של מוצרי מתכת וייצור וסיטונאות של כימיקלים ותרופות.



המגמה המעורבת של סיכון ענפי המשק נמשכה גם בנובמבר. הדירוג העסקי של המשק עמד על 6.11, הרעה בהשוואה לחודש שעבר - בו עמד מדד הסיכון של המשק על 6.02, וכן בהשוואה לנובמבר אשתקד - בו עמד דרוג הסיכון העסקי בכלל המשק על 5.81. רמת הסיכון של מספר ענפי תעשייה רשם הרעה ביחס לנובמבר 2007, בהם: תעשיות הגומי והפלסטיק, הטקסטיל, הכימיקלים והמכונות, אשר רשמו הרעה של בין 5% ל-10% בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully