וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוד הפרסום עותר לבג"ץ: דורש לדחות ב-60 יום שימוע בעניין שינוי הרגולציה בפרסום בטלוויזיה

אופיר בר-זהר

7.12.2008 / 12:02

לטענת האיגוד, הזמן שניתן לו להגיב אינו סביר נוכח היקף השינוי הצפוי בעקבות המהלך



אגוד הפרסום עתר ביום שישי האחרון בבוקר לבית המשפט העליון בבקשה להוצאת צו ביניים או צווים על תנאי שידחו את השימוע שמתכננת הרשות השנייה בעניין הרגולציה, ב-60 יום לפחות. לפי האגוד, הזמן שניתן להגיש עמדות מסתכם ב-18 ימי עבודה ואינו סביר לאור העובדה שהשימוע צפוי לשנות חלקים גדולים מהרגולציה, וכי יש לתת לאגוד זמן רב יותר לגבש עמדה. בנוסף טוען האגוד, המאגד את משרדי הפרסום בישראל, כי חלקים מהשימוע מנוסחים באופן מעורפל הדורש הבהרות וכי אין להגביל את תגובתם ל-25 עמודים בכתב. האגוד דורש שימוע נוסף שבו יתאפשר לאגוד להגיב לטיעונים אחרים בעניין, שיימסרו על ידי גורמים אחרים בשוק.



"עיון בהודעה האמורה מעלה כי השינויים המתוכננים והמתוארים באופן כוללני וסתום במסגרתה, מהווים מהפכה רבתי בשידורי הערוצים 2 ו-10 ואף במדיניות הגלויה והמוצהרת (עד כה) של הרשות ונוגדים את החקיקה הקיימת. הם מרוקנים מתוכן את תנאי הזיכיונות הקיימים ועתידים לפגוע באופן אנוש בכל הגורמים הקשורים במישרין או בעקיפין בשידורי הערוצים האמורים - לרבות בפרסומאים, ביוצרים ובציבור כולו; ולמעט בזכיינים", כך בעתירה. בנוסף מצטט האגוד את מכתבה של חברת מועצת הרשות השנייה, נורית אמיתי, ליועץ המשפטי בממשלה. במכתב שפורסם ב-TheMarker בשבוע שעבר מבקשת אמיתי את בדיקת היועץ המשפטי לממשלה, מאחר שלדבריה מדובר במחטף שנעשה במחשכים בו פועלת הרשות השנייה כגוף מחוקק בניגוד למנדט שניתן לה.



האגוד מתייחס לסעיף שטורד את מנוחת משרדי הפרסום יותר מכל, ועוסק בהגבלת רף העמלות הניתנות למשרדי הפרסום מצד הזכייניות. הזכייניות מורשות לדווח על העמלות שהן משלמות ולקזזן מכמות ההכנסות שמהן מחושבים התמלוגים וההוצאה לשידורים. לפי הבקשה, משמעות העניין היא כי "בכוונת הרשות להתערב התערבות בוטה בשוק הפרסום על-דרך של קביעת רף עליון לעמלת הפרסום. התערבות זו - אשר, ייאמר כבר כעת, הינה מחוסרת סמכות וביסוס בדין - צפויה לפגוע משמעותית בהכנסות משרדי הפרסום, וליצור מהפכה של ממש בשוק הפרסום, ואף ייתכן כי תיצור בו קרטל".



האגוד טוען עוד כי "בעקבות האמור, משרדי הפרסום אף עלולים שלא להיות מסוגלים לעמוד בהתחייבויות כלפי לקוחותיהם באשר לרייטינג הצפייה בפרסומות, עלויותיהן, רמת האפקטיוויות של פרסומות, ועוד". לדברי האגוד, "משרדי הפרסום בחרו להתייחס במלוא כובד הראש לתוצאות המכרז האחרון, ומכאן שהתקשרו בשורה ארוכה של הסכמים, חלקם ארוכי טווח, עם צדדים שלישיים, מבלי שהיה בידם לחזות כי הרשות עצמה תבקש לאחר תקופה כה קצרה, 'לקבור קבורת חמור' את הזיכיון שניתן לערוצים 2 ו-10".



הבקשה הוגשה על-ידי עוה"ד ערן שפינדל ומיכל בוקסר ממשרד אליעד שרגא ושות'.



תגובת הנהלת הרשות השנייה: "הרשות לומדת את פרטי העתירה, אך עם זאת אנו מבקשים להדגיש כי הרשות האריכה את מועד הגשת עמדות הציבור בנושא השימוע עד ל-23 דצמבר 2008".



בגץ 103107/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully