וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדי סוויס: לא נסגור את פעילות בנקאות ההשקעות בעקבות ההפסדים

רויטרס

7.12.2008 / 12:22

יו"ר הבנק אמר כי בעתיד תשולב בנקאות ההשקעות בבנקאות קמעונית או בנקאות פרטית



ההפסדים האחרונים שספג קרדי סוויס אין פירושם שהקיץ הקץ על תחום בנקאות ההשקעות בקבוצה השווייצית, כך צוטט יו"ר הבנק בראיון שפורסם אתמול.



היו"ר,וולטר קילהולץ, נשאל האם הידיעות שפורסמו בשבוע שעבר, לפיהן קרדי סוויס יקצץ 11% מכוח העבודה שלו מרמזות על סופה המתקרב של זרוע בנקאות ההשקעות של קרדי סוויס. כזכור, קרדי סוויס חשף הפסד נקי של כ-3 מיליארד פרנק שווייצי (2.5 מיליארד דולר) במהלך אוקטובר ונובמבר.



תשובת קילהולץ ל'פיננץ אונד ווירטשאפט': "לא, אבל היום אין עוד שאלה לגבי כך שבנקאות ההשקעות בעתיד, ביסודו של דבר, תפעל במסגרת בנקים אוניברסאליים - בין אם בשיתוף פעולה עם בנקאות קמעונית בינלאומית חזקה, או, במקרה של קרדי סוויס, עם בנקאות פרטית גלובלית".



לדברי גורמים בבנק, ההפסד, המתרכז בעיקר בבנקאות ההשקעות שתספוג את מרבית קיצוצי המשרות, נובע מתנאי שוק שליליים ומעלות הפחתת הסיכון. קיצוצי המשרות שיבוצעו בקרדי סוויס יצמצמו את כוח העבודה של הבנק לכ-45 אלף עובדים. לחטיבת בנקאות ההשקעות יהיו 17,500 עובדים עד סוף 2009.



עוד אמר קילהולץ לעיתון, כי קרדי סוויס אינו מודע לקיומן של חקירות כלשהן נגד הבנק שמנהלות רשויות המס בארה"ב. ה"ניו יורק טיימס" דיווח בשבוע שעבר שמשרד המשפטים האמריקני יוסיף את קרדי סוויס ו-HSBC הולדינגסאת קרדי סוויס ו-HSBC הולדינגס לחקירה הפלילית שהוא מנהל נגד בנקים זרים המוכרים שירותי בנקאות פרטית בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully