וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ארבע שנים לאחור: הנפט צנח ב-25% למחיר של 40.8 דולר לחבית

מאת נמרוד הלפרן

7.12.2008 / 14:12

הנפט ירד ב-72% מאז השיא שרשם ביולי - 147.2 דולר לחבית



>> מחיר הנפט נפל בסוף השבוע זה היום השישי ברציפות, ונסגר בשפל של ארבע שנים. זאת על רקע התגברות החשש לירידה בביקוש בעקבות נתוני האבטלה בארה"ב, צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. בסיכום שבועי רשם הנפט את הנפילה החדה ביותר זה 18 שנה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 40.81 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2004. זאת לאחר נפילה של 6.5%, או 2.85 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי צלל הנפט ב-25%, הנפילה החדה ביותר מאז השבוע הראשון של מלחמת המפרץ ב-91'. מחיר הנפט נמוך ביותר מ-72% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם ביולי.

אסטרטג הסחורות של מריל לינץ', פרנסיסקו בלנש, העריך כי מחיר הנפט הגולמי עשוי לרדת בשנה הבאה מתחת לרמה של 25 דולר לחבית - לראשונה מאז נובמבר 2002 - אם המיתון העולמי יתרחב גם לסין.



"הדבר יחייב קיצוצים משמעותיים בתפוקה של יצרניות נפט שאינן בארגון אופ"ק", כתב בלנש. "בטווח הקצר, הצמיחה בביקוש העולמי עתידה לספוג מהלומות על רקע המשך צמצום האשראי לצרכנים ולחברות". מריל לינץ' שב ואישר את תחזיתו כי מחיר הנפט הגולמי יהיה בשנה הבאה 50 דולר לחבית בממוצע.



שר הנפט של קטאר אמר שלשום כי ארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמית, יחליט ללא ספק על קיצוץ בתפוקה בפגישתו הבאה בעוד כשבועיים. בפגישתו באוקטובר החליט אופ"ק על קיצוץ בתפוקה של 1.5 מיליון חביות ביום, החל בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully