וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף הרכב העולמי מגיע לסין: מכירות הרכב בסין נפלו ב-10% בנובמבר

סוכנויות הידיעות

7.12.2008 / 15:25

במקביל, מתכוונת ממשלת סין לנצל את הירידה במחירי הנפט כדי להגדיל את המסים על צריכת דלק



מכירות הרכב בסין נפלו ב-10% בחודש נובמבר - הירידה החדה ביותר של מכירות הרכב במדינה מזה 3 שנים. זאת בעקבות ההאטה בכלכלת המדינה, המשבר הפיננסי הגלובלי, וכן על רקע משבר בתעשיית הרכב העולמית, שאילץ את יצרניות המכוניות הגדולות בעולם להזדקק לסיוע ממשלתי.



התאחדות יצרניות המכוניות הסינית דיווחה בסוף השבוע כי מכירות הרכב במדינה נפלו בנובמבר, זו הפעם השלישית בארבעת החודשים האחרונים, ל-522,800 יחידות. לפני אוגוסט לא רשמו מכירות הרכב בסין ירידה במשך יותר משלוש שנים.



הירידה במכירות בסין, שוק הרכב השני בגודלו בעולם, צפויה להכביד על יצרניות המכוניות המנסות להימנע מקריסה בעקבות הירידה בביקוש למכוניות בארה"ב, אירופה, יפאן, ברזיל והודו. הקונגרס האמריקאי צפוי לאשר השבוע חבילת סיוע בסך 15 מיליארד דולר למגזר הרכב בארה"ב, וממשלות שוודיה, צרפת וגרמניה צפויות לאשר תוכניות סיוע דומות. יצרניות הרכב הסיניות, בהן גואנגז'ו אוטומוביל, שותפתן של טויוטה והונדה בסין, קראו לממשלה לסייע גם למגזר הרכב המקומי.



ג'נרל מוטורס (GM), שביקשה מהקונגרס האמריקאי סיוע חירום בסך 18 מיליארד דולר כדי להימנע מפשיטת רגל, סומכת על החילוץ הממשלתי ועל המכירות בשווקים המתעוררים בהתמודדות עם הנפילה במכירות הרכב בצפון אמריקה. החברה מבקשת להגדיל את מכירותיה בסין ל-1.2 מיליון יחידות בשנת 2009, 9.1% יותר מיעד המכירות של החברה ב-2008. מכירותיה של GM בסין צפויות השנה לעלות ב-6.8% לרמה של 1.1 מיליון יחידות.



מכירות הרכב בסין עלו ב-8.9% ב-11 החודשים הראשונים של 2008 והסתכמו ב-6.2 מיליון יחידות, זאת לעומת נפילה של 16% במכירות הרכב בארה"ב באותה תקופה וירידה של 5.4% במכירות המכוניות באירופה.



בתוך כך, ממשלת סין צפויה להגדיל את המסים על דלק, ותבטל חלק מהמסים המוטלים על בעלי מכוניות, במטרה לעודד את השימוש במכוניות חסכוניות בדלק ולקדם את החיסכון באנרגיה בקרב תושבי המדינה. לפי הוועדה הסינית הלאומית להתפתחות ורפורמות, מתכננת הממשלה להגדיל את המס על צריכת דלק ל-1 יואן לליטר, לעומת 0.2 יואן לליטר כיום.



סין מבקשת לנצל את הנפילה במחירי הדלק כדי להגדיל את מיסי האנרגיה - מהלך שהוצע לראשונה במדינה לפני 10 שנים. ממשלת סין רוצה להפחית את השימוש בדלק בקרב אזרחי המדינה והחברות, במטרה להפחית את תלותה ביבוא נפט ולסייע להקלה בזיהום בערים הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully