וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו 600 מיליון שקל למיגון עוטף עזה; התקציב ייפרס על פני 3 שנים

ברק רביד

7.12.2008 / 15:46

הממשלה אישרה תקציב למיגון בתים ביישובי עוטף עזה בטווח של עד 4.5 קילומטר מהגדר


הממשלה אישרה היום (ראשון) 600 מיליון שקל למיגון בתים ביישובי עוטף עזה. התקציב ייפרס על פני שלוש שנים. החלטת הממשלה כוללת תוכנית למיגון דירות מגורים בדרך של בניית מרחב מוגן דירתי ביישובים ששוכנים בטווח של עד 4.5 קילומטר מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, וכן בניית מרחבים מוגנים (ממ"דים) בבתים צמודי קרקע ובבתים בעלי תקרות קלות.

התוספת התקציבית שתידרש להמשך מימון הפרויקט מהווה חלק מהתוכנית הממשלתית להאצת פיתוח התשתיות והאצת הצמיחה במשק שמטרתה להכין את ישראל לאפשרות של מיתון מתקרב.

מוקדם יותר, בזמן שבשדרות התקיים תרגיל התגוננות מפני קסאמים, נורו שלוש רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. אחת הרקטות נפלה בכניסה לשדרות, ושתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית אשכול. בכל המקרים איש לא נפגע ולא דווח על נזק.

עימות בין ציפי לבני לאהוד ברק על רקע המצב הביטחוני בעזה

ראש הממשלה אהוד אולמרט חזר בו מהתנגדותו הממושכת לשיפור המיגון מפני הרקטות. ב-12 בנובמבר 2007 דן הקבינט המדיני-ביטחוני בהצעת שר הביטחון, אהוד ברק וסגנו, ח"כ מתן וילנאי (עבודה) לאשר עוד כחצי מיליארד שקל למימון המיגון לעוטף עזה. בפברואר האחרון אישרה הממשלה את שלב א' בתוכנית, שכלל מיגון ליישובים הנמצאים עד מרחק של ארבעה וחצי קילומטרים מגדר המערכת.

ברק ביקש להגדיל את הטווח ל-4.7 קילומטרים, כדי לכלול בו גם את הקיבוצים מגן ובארי, בעלות של עוד 55 מיליון שקל. בנוסף, ביקש להרחיב את המיגון ברצועה המקורית שאושרה, בעוד כחצי מיליארד שקל. ואולם, ראש הממשלה ושר האוצר התנגדו, משיקולי תקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully