וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדי חירום במפעלים בישראל המייצרים חלקים לענקי הרכב האמריקאיים

עמירם כהן

7.12.2008 / 16:33

עובדי מפעלי המתכת בקיבוץ עין השופט יוצאו לחופשה כפויה ויעברו לשבוע עבודה בן 4 ימים



המשבר בתעשיית הרכב האמריקאית מכה בתעשיות בישראל המייצרות חלקים לענקי הרכב האמריקאיים, ובמיוחד ל-G.M. הנפגעים העיקריים - מפעלי המתכת של קיבוץ עין השופט, המייצרים חלקים לתעשיית הרכב העולמית.



מפעל "מברג" המייצר חלקי מתכת בכבושה קרה, יוציא את העובדים לחופשה כפויה של שבועיים. במפעל "אלתם", המייצר משנקים, מצתים ושנאים לתאורה המיועדים לתעשיית הרכב, יוצאו העובדים לחופשה כפויה בת שלושה שבועות. לאחר חזרתם לעבודה, בסוף החודש, יעברו שני המפעלים לשבוע עבודה בן 4 ימים.



קשה במיוחד מצבו של "מאג", המפעל השלישי המייצר "כננת" (מתקן גרירה) לרכבי השטח של G.M. המפעל, שייצא את מרבית תוצרתו לענק הרכב האמריקאי וגם הקים מפעל יצור בארה"ב, דיווח כי המכירות ב-2008 צנחו ב-35% לעומת השנה הקודמת.



המקומון "הקיבוץ" מדווח כי מנכ"ל המפעל אבי לבנה העריך כי "התקופה הקשה רק בפתח". כדי לחסוך בעלויות יפסיק המפעל בקיבוץ לייצר את הכננות, כאשר הייצור ימשך במפעל בארה"ב בלבד, ובקיבוץ יעסקו רק בהנדסה ובפיתוח. עוד מדווח "הקיבוץ" כי במאג החלו לפטר עובדים, שכירים וחברי קיבוץ, אך לא נמסרו מספרים.



מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית אמר כי במפעלים המייצרים לתעשיית הרכב האמריקאית הירידה במכירות מגיעה ל-50%, יש ירידה חדה עוד יותר ברווחיות ו"לא רואים שום אופק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully