וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה שבועית: ריביות נחתכות

7.12.2008 / 17:11

הריביות בעולם יורדות וקשה לדעת היכן מגמה זו תעצר. הדולר ממשיך במומנטום החיובי ומתחזק מול מירב המטבעות בשוק

USD

השטר הירוק שמר השבוע על המומנטום החיובי שמאפיין אותו זה זמן מה מול מרבית המטבעות העיקריים. אין ספק כי הורדות הריבית באוסטרליה, ניו זילנד, אנגליה, גוש האירו ומדינות אחרות תרמו לכוחו של המטבע האמריקני עקב צמצום פערי הריביות בין ארה"ב לשאר העולם. בתחילת השבוע אמר יו"ר הפד, ברננקי, כי הוא אינו שולל הורדות ריבית נוספות על הדולר עד אשר יגיע לרמת שפל היסטורית של 0% בכדי לתמוך בכלכלה המקומית וזאת לאור העובדה שהכלכלה האמריקנית עדיין לא מגלה סימני התאוששות. גם נתון מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור שיצא מתחת לצפי תרם בתחילת השבוע לקניית השטר הירוק. אולם כאמור הכיוון התהפך לאחר הורדות הריבית על המטבעות העיקריים שנסחרים מול המטבע האמריקני. עוד דבר שתרם להתחזקותו של השטר הירוק היתה הודעתו של הפדרל ריזרב כי הוא יאריך את תוקף תכניות החילוץ עקב מצב השוק. פלוסר, נשיא הפד של מחוז פילדלפיה, טען כי כלכלת ארה"ב תצא מן המיתון בצורה הדרגתית במהלך 2009 ונתן שביב של תקווה למרבית המשקיעים. ספר הבז' שפורסם השבוע חשף שוב תמונה עגומה לכל מחוזות הייצור העיקריים בארה"ב וסימן על ההאטה בכל המגזרים. בסוף השבוע פורסמו נתוני האבטלה ללא המגזר החקלאי בארה"ב אשר הצביעו על התרחבות מעגל האבטלה. ואילו סה"כ שיעור האבטלה עלה ל 6.7% שזוהי הרמה הגבוהה ביותר מאז 1993. כתוצאה מנתון זה השווקים הפיננסים הגיבו בירידות שערים וכתגובה השטר הירוק התחזק מגמה ששוב התהפכה ממש לקראת סיום השבוע. השבוע צפויים להתפרסם נתוני מכירת בתים קיימים, מדד המחירים ליצרן ונתון מכירות קמעונאיות.

מחירי הזהב השחור צנחו השבוע מתחת לרמה של 43 דולר לחבית זוהי רמת השפל של חמשת השנים האחרונות. אי הורדה בשאיבת הנפט ע"י ארגון אופ"ק והתגברות החששות ממיתון מתגבר מגביר את הערכות כי צריכת הנפט תיפגע בתקופה הקרובה והמחיר יורד בהתאם.





EUR

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה1.2693; גבוה:1.2848 ; נמוך: 1.2548; סגירה: 1.2715


האירו נסחר השבוע מול המטבע האמריקני במגמה מעורבת חרף הורדת הריבית על המטבע המקומי. הבנק המרכזי של גוש האירו הפחית השבוע את הריבית המקומית בשיעור של 0.75% מול צפי של 0.5% לאור המשך האטה של כלכלת הגוש. אולם רמיזתו של טרישה כי לא צפויה הפחתה בטווח הזמן הקרוב על המטבע האירופאי גרמה למרבית הסוחרים דווקא לקנות אותו. השבוע פורסמו נתוני הייצור למגזר השירותים אשר יצאו מחת לצפי המוקדם וגררו אחריהם את נתון המכירות הקמעונאיות שיצאו מתחת לערכות האנליסטים. בסוף השבוע רמזו בנקים בצרפת כי מהלך של הורדות ריבית על האירו הינו המועיל ביותר להחזרת בטחון הצרכנים במוסדות הפיננסים במדינה. השבוע אמור טרישה לשאת דברים ואמור להתפרסם נתון הסנטימנט הכלכלי בגרמניה.

GBP

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה 1.5370; גבוה: 1.5395; נמוך:1.4467; סגירה: 1.4680

הפאונד נחלש השבוע מול המטבע האמריקני. נתונים כלכליים לא מעודדים על כלכלת בריטניה אשר פורסמו השבוע לא סיפקו תירוץ למרבית הסוחרים לרכוש את המטבע האנגלי. בתחילת השבוע פורסם נתון הייצור אשר יצא מתחת לצפי המוקדם. נתוני מדד אמון הצרכנים התפרסמו אף הם מתחת לצפיות וגררו עימהם את נתון הייצור למגזר השירותים. כל אלה שלחו מסר למשקיעים כי הכלכלה הבריטית עדיין לא יצאה ממצבה העגום אליו היא נקלעה. בהמשך השבוע הבנק המרכזי במדינה הפחית את גובה הריבית על המטבע המקומי בשיעור של 1% כמצופה. הריבית על המטבע האנגלי ניצבת כעת ברמת שפל של 2% בלבד. בתגובה צנח המטבע לרמת שפל של 6 שנים מול השטר הירוק. נציין כי קינג רמז בשבוע שעבר כי הריבית המקומית עלולה להתאפס ודבר זה כמובן מחליש את המטבע האנגלי. השבוע אמור להתפרסם נתוני מדד המחירים ליצרן ונתון מאזן הסחר.

JPY

פתיחה 95.50; גבוה 95.55; נמוך:91.56; סגירה: 92.80

היאן התחזק השבוע מול המטבע האמריקני. התגברות החששות מפני ההאטה הגלובלית גרמו למרבית הסוחרים להעדיף אלטרנטיבות השקעה הגנתיות יותר כמו היאן היפני בעל הריבית הנמוכה. השבוע פורסם נתון השכר הממוצע ביפן אשר יצא נמוך מהערכות המוקדמות. נתון הוצאות הממשלתיות יצא גם הוא נמוך מהצפי המוקדם. השבוע הבנק המרכזי הותיר את גובה הריבית על כנה. נגיד הבנק המרכזי אמר כי אין בהורדת ריבית פתרון למצב הפיננסי של הכלכלה המקומית לאור העובדה כי הריבית המקומית נמוכה בלאו הכי. השבוע אמורים להתפרסם נתוני התמ"ג הרבעוניים ונתוני הייצור התעשייתי.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

ILS

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה 3.9760 ;; גבוה4.0150 ; נמוך: 3.9290; סגירה: 3.9890


הצמד דולר שקל התחזק בשבוע המסחר החולף אך לא הצליח עדיין להתייצב מעל רמת ההתנגדות של 4 שקלים לדולר בודד. בנק ישראל פרסם השבוע כי תכנית רכישת המט"ח תתארך מעבר לתכנית המקורית של חודש נובמבר והדבר חיזק את הצמד. המשך פרסומים לא מעודדים על המשק המקומי אשר מצביעים על המשך ההאטה הכלכלית לא נותנים סיבה מספקת למרבית הסוחרים לרכוש את השקל המקומי. עוד השבוע פורסם שהממשל המקומי נכנס לראשונה השנה לגרעון בחשבון השוטף דבר שמחליש אף הוא את המטבע הישראלי. מול האירו נחלש גם השקל וחצה את רמת ההתנגדות של 5 שקלים לאירו בעיקר לאור התחזקותו של האירו במהלך השבוע החולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully