וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד חסר תקדים: חברת ההשקעות הפרטית הגדולה באירופה תחזיר למשקיעים 1.9 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

7.12.2008 / 17:47

חברות השקעה פרטית גדולות אחרות בארה"ב ובאירופה צפויות ללכת בעקבות פרמירה, להערכת אנליסטים


פרמירה, חברת ההשתלטויות הגדולה באירופה, הציעה להחזיר למשקיעים 1.5 מיליארד ליש"ט (1.9 מיליארד דולר) מהון שלא הושקע, כך מדווח ה"פייננשל טיימס". זו הפעם הראשונה בה חברת השקעה פרטית בסדר גודל כזה, שברה את התחייבויות המחמירות הקושרות את המשקיעים לקרן למשך 10 שנים לפחות.

היקף נכסי הקרן של פרמירה הבריטית הוא עתה 11 מיליארד ליש"ט. כשגייסה פרמירה את הקרן ב-2006, היא שברה שיא בהשקעה פרטית באירופה. לקרן יש בין השאר אחזקות בקמעונאית הביגוד ניו לוק, בקבוצת האופנה האיטלקית ולנטינו, ובחברת המזון הקפוא בירדס איי איגלו.

פרמירה הציעה למשקיעים שלה, בהם קרנות פנסיה אמריקאיות גדולות כגון קלפרס, הזדמנות לקצץ את סך ההתחייבויות שלהן ב-40% לכל היותר. בתמורה, המשקיעים ייאלצו לוותר על רבעון של רווחים מהקרן ולהמשיך לשלם דמי ניהול לפי גודל ההתחייבות המקורי שלהם. "השיבושים בשוקי ההון יצרו בעיה ואנו חושבים שיהיה זה נכון לנקוט בפעולות של מניעה במקרה הזה", אמרה פרמירה.

חברות השקעה פרטית גדולות אחרות בארה"ב ובאירופה צפויות לבצע מהלכים דומים, לטענתם אנליסטים. פרמירה השיגה למשקיעיה תשואות של 33% מאז פוצלה משרודר ונצ'רס ב-97'. ואולם, הקרן האחרונה שלה ביצעה כמה השקעות בתזמון גרוע, כגון השקעה בחברת הטלוויזיה הגרמנית פרוזיבן, שחיים סבן היה בעבר בעל השליטה בה, והשקעה ביצרנית השבבים האמריקאית פריסקייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully