וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיינם של האחים עופר, שריה עופר, וחוקר פרטי הורשעו בהדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט

הילה רז

7.12.2008 / 19:09

בנוסף הורשע שריה עופר בעבירה של הפרת חובה חוקית



הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום את איש העסקים שריה עופר והחוקר הפרטי אביטל למברסקי בעבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף הורשע שריה עופר, אחיינם של האחים יולי וסמי עופר, בעבירה של הפרת חובה חוקית. השניים הורשעו לאחר שהרכב השופטים קיבל את ערעור המדינה על זיכויים מעבירות אלו בבית משפט השלום.

ב-2003 בסמוך לכתב האישום הנוגע לעבירות ההדחה והחקירה הוגש כתב אישום נוסף ובו הואשם עופר בעבירות זיוף ומרמה, וכן עבירות מס בהיקף של 16.5 מיליון שקל. בכתב האישום נטען כי בסוף 2001 נחתם בין מנהל המכס לבין חברת ד.ג.ש, העוסקת במסחר בדלק, בניהולו של עופר, הסכם לפריסת חובות החברה.



לפי הסכם הפריסה, התחייבה החברה לשלם חובותיה במשך חמישה חודשים ולשלם את תשלומי הבלו השוטפים באמצעות שוברי דולר. לפי כתב האישום, כדי להתחמק מביצוע התשלומים ולהונות את רשויות המס, קשר עופר עם נאשם נוסף, שמשון נעמט. האחרון מסר את השוברים לקרוב משפחתו, ובעזרת סורק ותוכנת פוטו שופ זייף את שוברי הדואר כך שנראו כאילו שולמו בדואר.



לטענת המכס, עופר שילם לנעמט 30 אלף דולר בעבור תיווכו ומעורבותו בזיוף הטפסים. בכתב האישום נכתב כי עופר וחברת ד.ג.ש לא שילמו את מלוא היקף המס המגיע למנהל המכס והמע"מ בגין מוצרי הדלק שהחברה רכשה, כך שהיקף החוב של החברה בגין 2000-'99 מתסתכם בכ-30 מיליון שקל.



לפי כתב האישום הנוגע לעבירות ההדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שנודע לעופר על החקירה המתנהלת נגדו בחשד לזיוף הוא פעל במשך כשבועיים יחד עם למברסקי על מנת לשבש את החקירה הפלילית בנוגע לזיוף.



לפי האישום, עופר ביקש משותפו לעבירת הזיוף לא להגיע למשרדי המע"מ, כדי שיוכלו לתאם עדויות. במקביל הודיע עופר לחוקרים כי הוא נפל קורבן לגניבת כספי הבלו על ידי שותפו, לכאורה לזיוף, והוא מעוניין באיתורו של האחרון על מנת שהלה ישיב לו את כספי הגניבה כביכול.



בנוסף, עופר ולמברסקי הטעו את רשויות המס ודיווחו על אדם אחר החשוד בפרשה. בכל אותה תקופה הסתתר השותף לעבירת הזיוף והיה בקשר טלפוני עם השניים. כמו כן, מואשמים השניים כי איימו על השותף שייקח על עצמו את האחריות לזיוף בתמורה לסכומי כסף שישולמו לו. כמו כן, ניסו השניים להניע את השותף למסור גרסה שקרית לחוקרי המכס, לפיה הופעל בפרשת זיוף שוברי הבלו על ידי שותף אחר לעסקים של עופר.



הרכב שופטי בימ"ש המחוזי קבע כי למברסקי ועופר לא עמדו בנטל הוכחת גרסותיהם כנכונות, ואילו השותף שהואשם בעבירת זיוף, שיקר בעדותו בבימ"ש. לאור ההרשעה החזיר הרכב השופטים את התיק לבית משפט השלום על מנת שיגזור את עונשם של השניים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully