וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מצבה של הכלכלה האמריקאית יורע לפני שישתפר; על חבילת התמריצים להשתוות לאתגר העומד בפנינו

סוכנויות הידיעות

7.12.2008 / 20:33

בראיון לרשת NBC, אמר אובמה כי כל סיוע ממשלתי למגזר הרכב יהיה תלוי ביכולת התעשייה לעבור ארגון מחדש


הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום בראיון ששודר בתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC כי מצבה של הכלכלה האמריקאית יורע לפני שישתפר והבטיח להוביל תוכנית להבראת הכלכלה "אשר תשתווה לאתגר העומד בפנינו".

במהלך הראיון, הנרחב ביותר שנערך עמו מאז שזכה בבחירות לנשיאות ארה"ב בחודש שעבר, אמר אובמה כי על הממשלה לפעול במהירות כדי לעודד יצירת משרות והעריך כי "המצב יורע לפני שישתפר". אובמה, שיושבע כנשיא ה-44 של ארה"ב ב-20 בינואר, הוסיף כי יועציו הכלכליים דנים בימים אלה בפרטיה ובהיקפה של חבילת התמריצים הכלכליים הדרושה לחידוש הצמיחה ואמר כי מדובר בחבילה משמעותית, אך לא נקב בסכום משוער.

אובמה התייחס גם לסוגיית הגירעון התקציבי של ארה"ב, אשר צפוי להתרחב לשיא בעקבות תוכנית החירום הכלכלית וחבילת התמריצים הצפויה, ואמר כי ירש "גירעון עצום" אך הוסיף כי "ההתאוששות הכלכלית חשובה יותר ופירוש הדבר הוא שלטווח הקצר אנחנו לא יכולם לדאוג לגבי הגירעון בתקציב". אובמה הוסיף כי סיוע ממשלתי לבעלי בתים העומדים בפני עיקול עשוי להיות חלק מתוכניתו הכלכלית, אך לא ענה על השאלה הםא הוא מתכנן להעלות מסים לעשירון העליון.

אובמה התייחס גם למצבו הקשה של מגזר הרכב האמריקאי, אשר עומד בפני קריסה אם לא יקבל סיוע חירום מהקונגרס, ואמר כי כל סיוע לענקיות הרכב , וקרייזלר תלוי ביכולתן לנקוט במהלכי ארגון מחדש שיחזקו את מעמדן התחרותי, כמו פיתוח של מכוניות חסכוניות בדלק. כמו כן, אמר אובמה כי שכרם של מנהלי החברות מופרז.

"הדבר האחרון שאני רוצה לראות את תעשיית הרכב נעלמת, אך כל סיוע או הלוואה מהממשלה צריכים להיות תלויים בכך שבסוף התהליך תהיה לנו תעשיית רכב שבאמת מתפקדת", אמר אובמה.

אתמול חשף אובמה פרטים ראשונים בנוגע לתוכניתו להבראת הכלכלה האמריקאית, והבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בבניית תשתיות ושירותי בריאות בארה"ב מאז שנות ה-50'. בנוסף להשקעה בתשתיות, כוללת התוכנית שיפוץ מבנים ציבוריים כך שיהיו יעילים יותר במונחי צריכת אנרגיה, חיזוק מערכת החינוך ושיפוץ בתי ספר ברחבי ארה"ב, קידום הטכנולוגיה ושדרוג תשתיות האינטרנט ומודרניזציה של שירותי הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully