וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף המירוץ: הונדה הסירה השתתפותה במירוץ המכוניות פורמולה 1; מקלארן צופה ירידה של שליש בהכנסותיה

רויטרס

7.12.2008 / 21:04

המשבר פוגע גם בהכנסות סבב מרוצי המכוניות, בין היתר בשל הירידה בחסויות ובהכנסות מפרסום



המשבר הכלכלי העולמי פוגע גם בסבב מרוצי המכוניות היוקרתי פורמולה 1, לאחר שירידה בהכנסות מפרסום ובחסויות פגעה ברווחיות התחרויות עבור הקבוצות. הונדה, יצרנית המכוניות היפאנית, הסירה השתתפותה במירוץ המכוניות פורמולה 1, בעקבות המשבר הכלכלי שפגע בהכנסותיה. קבוצת מקלארן הזהירה מפני ירידה חדה בהכנסותיה.



השלכות עזיבתה של הונדה את מירוצי פורמולה וואן עלולות להיות חמורות, ביניהם חששות מפני עזיבתן של נותנות חסות נוספות את מירוצי פורמולה 1 השנה. עזיבתה גם מותירה את נהג המירוצים הבריטי ג'נסן באטן ללא קבוצה בשנת 2009, למרות שלא כל הקבוצות המתחרות בפורמולה 1 עדיין אישרו את רשימת הנהגים שלהן.



נהג המירוץ הברזילאי ברונו סנה, אחיינו בן ה-25 של אלוף העולם איירטון, אמור היה לרשת את מקומו של רובנס באריקלו בעונה הבאה בקבוצת הונדה, וגם מצבו כעת לא ברור. רוס בראון, המנהל הטכני של פרארי שזכה באליפויות עולם רבות עם הנהג מייקל שומאכר, גויס על ידי הונדה בסוף השנה שעברה.



הונדה וטויוטה הן שתי יצרניות המכוניות שמוציאות את סכום הכסף הגדול בפורמולה 1 בשנים האחרונות. הקבוצה האחרונה שעזבה את מירוץ פורמולה וואן היתה סופר אגורי, בבעלותה של הונדה, בשל בעיות כלכליות בחודש אפריל. רון דניס, מנהל קבוצת קבוצת מקלארן, צופה כי הכנסות קבוצתו ירדו בכשליש - למעלה מ-100 מיליון ליש"ט (146 מיליון דולר) - בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית.



"התקציב שלנו נובע מהחסויות של החברות שתומכות בנו, ובסופו של דבר גם התקציב הזה יקוצץ בזמנים קשים", אמר דניס, והוסיף: "אנחנו יודעים שעלינו לקצץ בעלויות כדי להיענות להאטה הכלכלית שתגיע גם אלינו בשנים 2011-2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully