וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לקיומו של פרויקט הדגל של גמול נדל"ן בפתח תקווה

גיא ליברמן

7.12.2008 / 22:26

גמול: בנק לאומי המלווה את הפרויקט שעתיד לכלול 523 דירות, הודיע שהוא מבקש לבטל את הסכם הליווי


חברת גמול נדל"ן שבשליטת ליאון רקאנטי הודיעה הערב כי בנק המלווה את פרויקט אם המושבות בפתח תקווה, מבקש לבטל את הסכם המימון לפרויקט. כתוצאה מהודעה זו, קיימת אפשרות לעיכוב ואולי אף להקפאה בביצוע הפרויקט שעתיד לכלול 523 דירות ב 8 בניינים, בסמוך להצטלבות הרחובות גיסין ופיינשטיין בעיר.

במכתב ששלח בנק לאומי לחברה נכתב כי לדעת הבנק ההרעה במצבה של חברה להשקעות בע"מ ("גמול השקעות"), מהווה "סיכון לאפשרותו של הבנק להיפרע בגין האשראי שהועמד ו/או יועמד לחברה, הן בשל היותה של גמול השקעות ערבה והן בשל השפעת מצבה על מצב החברה, ובכך יש נסיבות המהוות, לטענת הבנק, מקרה של הפרת הסכם הליווי שנחתם עם הבנק בקשר עם פרויקט אם המושבות", כך לפי המכתב. בהמשך הודיע הבנק לחברה כי "בנסיבות אלה לא יועמד על ידי הבנק, בשלב זה, כל מימון בקשר עם הפרויקט וכי לדעת הבנק הנסיבות האמורות מקנות לבנק עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי הבלתי מסולקת העומדת, למועד מכתבו של הבנק, על סך של כ-132 מיליון שקל".

בתגובה, נכתב בהודעת גמול כי "בשלב זה בוחנת החברה את הודעת הבנק ומשמעויותיה".
יש לציין כי רק בשבוע שעבר היה זה בנק הפועלים שפרע הלוואה שהעניק לחברת גמול בגובה 27 מיליון שקל בצעד חריג – משיכת הכסף מפיקדונות שהחזיקה אצלו החברה. צעד זה הגיע לאור תנאי שהעמיד הפועלים לחברה בעת מתן ההלוואה לפיו אם ההון העצמי של גמול יירד מתחת ל-250 מיליון שקל - הוא יכול לפרוע מיידית את ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully