וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נהפכו יבואניות הרכב לבנקים של חברות הליסינג

מאת דניאל שמיל

8.12.2008 / 6:58

חברות ליסינג רבות נקלעו באחרונה למצוקת מזומנים, ואילו היבואנים נותרו עם מלאי עודף של מכוניות. כדי לשחרר את הפקק החלו היבואנים למכור לחברות מכוניות ב-33 תשלומים



>> יבואני הרכב נהפכים בימים אלה למממנים של חברות הליסינג, זאת באמצעות פריסת תשלומים רחבה, עד 33 תשלומים - כך אומרים בענף הרכב. הסיבה לשינוי מהותי זה היא שחברות ליסינג רבות נקלעו באחרונה למצוקת מזומנים, ואילו היבואנים נותרו עם מלאי עודף של מכוניות. באמצעות פריסת התשלומים יכולות חברות הליסינג להמשיך לקנות מכוניות והיבואנים יכולים למכור חלק מהמלאי.



"הבנקים נהפכו להיות זהירים מאוד בהלוואות", אומר בכיר בענף הליסינג, "ועכשיו הם מפסיקים מסגרות אשראי אפילו אם המסגרת לא נוצלה עד הסוף". גם גיוס הכספים באיגרות חוב בורסאיות הופך לקשה יותר מבעבר, כאשר הן נסחרות בהצלחה פחותה.

הפתרון הוא פנייה ליבואני הרכב: "אלה גופים חזקים מאוד, עם איתנות פיננסית שצריכים לנזל מלאים"; כך הופכים היבואנים לממנים של חברות הליסינג. ל-TheMarker נודע שיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מעניקה 33 תשלומים ו-UMI יבואנית שברולט פורסת את מחיר המכונית ל-24 תשלומים, בריבית נמוכה.



העירבון לתשלומים הוא המכונית עצמה, או החוזה לחברה, המשועבדים ליבואנים (כלומר, במקרה של תשלום דחוי, היבואן יקבל חזרה את המכונית או לחלופין, תקבולים של החברה החוכרת). "במצב כזה, לא צריך הרבה כדי שהיבואנים ייהפכו לחברות ליסינג", אומר הבכיר בענף. עם זאת, הוא מעריך כי היבואנים לא ירצו לקחת על עצמם את הסיכון הגדול של ליסינג ישיר מול הארגונים".



מקור בכיר מיבואני הרכב הוסיף גם כי "אין לי כוונה עכשיו להקים צי השכרה בשביל לספק מכוניות חליפיות", ואמר כי "היתרון הגדול של חברות הליסינג הוא באפשרות למכור את המכוניות לאחר השימוש".



לעומתו, מקור בכיר ביבואן רכב אחר מצהיר כי "כיום היבואנים לא רוצים להיכנס לליסינג כדי לא להרגיז את השחקנים הגדולים (חברות הליסינג הוותיקות, ד.ש), אבל אם חברות הליסינג ייחלשו ויקנו פחות מכוניות היבואנים כבר פחות יחששו להציע ליסינג בעצמם".



יבואן אחר אמר כי "השוק השתנה מאוד בחודשים האחרונים, וכרגע חברות הליסינג בעיקר לא קונות כלום. צריך כמה חודשים, לפחות רבעון, כדי שהדברים יתבהרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully