וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורביץ' שלח את המשקיעים להתפלל, והלך לקנות אג"ח

מאת שרית מנחם

8.12.2008 / 7:34

בעל השליטה בארזים, מאיר גורביץ', נראה באסיפת בעלי האג"ח בשבוע שעבר כפושט רגל, אבל מאחורי הקלעים הוא רק קונה ובזול. עד עכשיו הוא מחק כבר 70% מהחוב באמצעות רכישה עצמית



>> "בינתיים, אני המפסיד הגדול ביותר מהברוך הקשה שאליו נקלעה ארזים. איני ישן בלילה בניסיונות לעשות כל מה שאפשר כדי להציל את החברה, שהיתה לא מזמן חברת הנדל"ן מספר שתיים בישראל", כך אמר מאיר גורביץ', בעל השליטה בארזים, ביום חמישי באסיפת בעלי האג"ח.



ואולם מי שיבחן את העסקות האחרונות שלו יבין שהמפסידים הגדולים באמת הם המשקיעים. בזמן שגורביץ' מצר על מצבה הקשה של החברה, ארזים קונה את האג"ח מהמשקיעים במחירי שפל, כשעד כה רכשה ארזים 70% מהחוב.

במהלך האסיפה הדגיש גורביץ' את מצבה העגום של החברה וגם את הסיכויים לחדלות פירעון: "מעולם לא הייתי בחדלות פירעון, ואני מקווה שלא אגיע למצב הזה גם הפעם. עם זאת, לא הייתי רוצה להתחייב שנוכל להחזיר את כל הכסף בזמן. גם אם שווי האחזקה שלי בארזים יירד לאפס, אלחם עד יומי האחרון כדי להחזיר עד הכסף. עד עכשיו שילמנו את כל חובותינו, איני מושך משכורת גבוהה. תנו לי זמן ותעזרו, וכך נצא יחד מהמצב שאליו נקלענו. אני מקוה שהשם יעזור", אמר גורביץ', שהוא אדם מאמין.



הנימה הפסימית של גורביץ' משרה רושם עמוק שהחברה לא תפרע את החוב, אך כשמסתכלים על פעולותיו בבורסה הדברים נראים אחרת. כך, בבורסה גורביץ' דווקא מאמין שיוכל להחזיר את הכסף. אתמול שיגרה ארזים הודעה על רכישה של אג"ח ב-32 מיליון שקל, שבוצעה ביום שישי במחיר ממוצע של 30 אגורות לכל שקל ערך נקוב. כלומר, את המשקיעים הוא שלח להתפלל, ואת עצמו לסגור עסקות רכישה.



לא ברור מדוע לא הדגיש גורביץ' בפני המשקיעים את העובדה ש-70% מהחוב כבר בבית. זה בוודאי היה מרגיע את אותם. מה שבטוח הוא שארזים נהנית מהפאניקה של המשקיעים ומהרצון שלהם להיפטר מהסחורה שארזים אוספת במחירים מגוחכים.



מהדו"ח לרבעון השלישי שפירסמה החברה עולה כי ברבעון השני רכשה החברה איגרות חוב (מכל הסדרות) בהיקף 54 מיליון שקל. באוקטובר-נובמבר המשיכה ארזים לרכוש בהיקף של 31 מיליון שקל. רכישות אלו הן חיוביות בעבור ארזים ומשפרות את מצב החוב שלה. רק בגין הרכישות שביצעה ארזים ברבעון השלישי נרשם רווח מפעילות מימון בסך 96 מיליון שקל.



לאחר הקנייה האחרונה מחקה ארזים כבר 70% מהחוב. איגרות החוב של ארזים נסחרות בתשואות זבל: סדרה 4 נסחרת בתשואה של 48%, סדרה 2 נסחרת בתשואה תלת-ספרתית של 114% וסדרה 3 נסחרת ב-98%. מתוך ההון המונפק של סדרה ב', רכשה ארזים 67%. מסדרה ג' היא רכשה עד כה 64%. מסדרה 4 היא רכשה 73%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully