וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הודו חשפה תוכנית תמריצים בסך 4 מיליארד דולר במטרה לבלום את ההאטה הכלכלית

סוכנויות הידיעות

8.12.2008 / 8:37

תוכנית התמריצים תכלול השקעה בתשתיות, הקלות במס למגזר היצוא, סיוע לבנקים וסיוע לבעלי בתים


ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג, חשף אתמול תוכנית תמריצים בסך 200 מיליארד רופי (4 מיליארד דולר) לעידוד הצמיחה הכלכלית במדינה, במטרה לבלום את ההאטה במדינה ולאחר שהתקפות הטרור במומבאי עירערו את אמונם של המשקיעים הזרים בכלכלת הודו, והובילו להערכות כי היא תתקשה להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי.

מהממשלה ההודית נמסר כי תוכנית התמריצים תכלול השקעה בתשתיות, הקלות במס וסיוע נוסף למגזר היצוא, סיוע לבנקים וסיוע לבעלי בתים שמתקשים להתמודד עם תשלומי המשכנתאות. בסך הכל, תוציא הממשלה 3 טריליון רופי על עידוד הצמיחה עד סוף שנת הכספים הנוכחית, אמר סינג. תוכנית הממשלה הייתה קטנה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי ממשלת הודו תחשוף תוכנית תמריצים בסך 750 מיליארד רופי.

בורסת מומבאי עולה היום ב-3.4%, בעקבות תוכנית התמריצים ולאחר שהבנק המרכזי של הודו הוריד בסוף השבוע את הריבית ב-1% - הורדת הריבית השלישית בהודו בתוך פחות מחודשיים – לרמה של 6.5% במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית.

ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג, אשר פתח את שעריה של הודו למשקיעים חיצוניים כשר אוצר בשנות ה-90, לקח עליו בשבוע שעבר את תפקיד שר האוצר במטרה להתמודד עם המשבר הכלכלי ועם איום הטרור שפקדו את המדינה.

הצמיחה בהודו האטה לרמה של 7.6% ברבעון השלישי, קצב הצמיחה האיטי מאז 2004, והיצוא מהמדינה התכווץ באוקטובר – לראשונה מזה שבע שנים. חברות בינלאומיות גדולות כמו מרק וגלקסו סמית-קליין הקפיאו את נסיעות העסקים של עובדיהן להודו לאחר התקפות הטרור במומבאי, שהובילו למותם של 163 בני אדם בחודש שעבר, וההערכות הן כי החשש מחוסר יציבות בהודו יובילו להימלטות משקיעים זרים מהמדינה ויכביד על הצמיחה הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully