וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המוניטין השליליים שנוצרו: דסק"ש תרשום רווח של 112 מיליון שקל מרכישת 7.9% מנכסים ובנין

מאת מיכאל רוכוורגר

8.12.2008 / 8:48

מנפלאות החשבונאות



>> הנפילות בשווקים בשנה האחרונה פגעו בצורה הקשה ביותר בחברות הנדל"ן והפיננסים הניזונות בדרך כלל מברזי האשראי של המוסדות הפיננסיים, שננעלו כמעט לחלוטין בתקופה האחרונה.

מלבד תחומי הנדל"ן והפיננסים, נפגעות נוספות מהמשבר הן חברות האחזקות, הסובלות מהוצאות מימון גבוהות בשל המינוף הגבוה שלהן, חוסר יכולתן לבצע מימושים ולרשום רווחי הון בגינם.



בשל כך, מנסות בתקופה האחרונה חברות האחזקות לנצל את נפלאות החשבונאות, המאפשרים להן להכיר ברווחים שהם חשבונאיים ולאו דווקא כלכליים. אחד הסעיפים שמאפשרים לעשות זאת הוא סעיף המוניטין. ברגע שחברה רוכשת חברה אחרת ומשלמת עבור הנכסים הנרכשים סכום נמוך מהונה העצמי של החברה הנרכשת, נוצר מוניטין שלילי, שבו לא ניתן להכיר במסגרת סעיפי המאזן השונים. עקב כך נרשם המוניטין השלילי כרווח בדו"ח רווח והפסד, תחת הסעיף הכנסות אחרות.



הדוגמה המוחשית ביותר לכך היא הצעת הרכש החלקית שהושלמה ביום חמישי שחלף ושבמסגרתה רכשה חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) מידי הציבור 468,751 מניות של חברת נכסים ובנין, המנוהלת על ידי סגי איתן ורפי ביסקר, המהוות כ-7.9% מהון המניות של החברה, במחיר של 154 שקל למניה ובתמורה כוללת של 72.2 מיליון שקל.



דסק"ש ציינה כי בעקבות רכישת המניות היא תרשום בדו"חותיה לרבעון הרביעי רווח של כ-112 מיליון שקל. זאת בשל כללי החשבונאות, הקובעים כי הפער בין המחיר ברכישת המניה (154 שקל) לבין ההון העצמי למניה של נכסים ובנין, שהוא כ-56.7 שקל, מבטא מוניטין שליליים בעסקה, אותם רושמת דסק"ש כרווח בסעיף הכנסות אחרות בדו"ח רווח והפסד.



בעקבות העסקה הגדילה דסק"ש את אחזקתה בנכסים ובנין ל-83.4%, ובעדכון הרוב של המדדים בבורסה בתל אביב צפויה מניית נכסים ובנין להיגרע ממדד ת"א 100 וממדד נדל"ן 15. בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, מתכנן זה תקופה ארוכה להוציא את נכסים ובנין מהמדדים המובילים ולאחר מכן למחוק אותה מן המסחר בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully