וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חברתית עלולה גם לפגוע בך

אקונומיסט

8.12.2008 / 8:49

הרשת והארגון



>> חוץ מלאמץ את תרבות הבלוגים, חברות מנצלות גם את אתרי הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ומייספייס כדי להעביר את המסרים שלהן לקהל רחב יותר. אבל למרות הפוטנציאל הגלום ברשתות אלה לשמש ככלים יעילים של שיווק, אתרים אלה גם עלולים להיות מקור לפרסום מזיק, כמו שגילו לצערן חברות התעופה בריטיש איירווייס ווירג'ין אטלנטיק.

ב-31 באוקטובר פיטרה וירג'ין 13 דיילים, שפירסמו הערות מעליבות לגבי הסטנדרטים הבטיחותיים, וגם לגבי כמה מהנוסעים, בפורום בפייסבוק. בין השאר, צחקו חברי צוות האוויר על כך שבחלק ממטוסיה של וירגי'ן מסתובבים מקקים וכינו את הלקוחות בשם צ'ווס (chavs), מונח מזלזל בסלנג הבריטי המתאר אנשים וולגריים עם טעם רע. ב-3 בנובמבר החלה בריטיש איירוייס לחקור את התנהגותם של כמה עובדים שהדביקו לחלק מהנוסעים את הכינויים "מסריחים" ו"מעצבנים" בהודעות ששלחו בפייסבוק.



נכון שחלק מהלקוחות אינם כליל השלמות, אבל לתקוף אותם באינטרנט הוא אסון יחצ"ני שמעלה את השאלה אם שתי החברות עשו מספיק כדי לחנך את העובדים לגבי שימוש מקובל ברשת.



בריטיש איירוייס טוענת כי העובדים חתמו על מזכר האוסר עליהם לשלוח מידע על החברה באינטרנט ללא אישור ספציפי. אבל היא חייבת מן הסתם לעשות יותר כדי לאכוף את המסר הזה. וירג'ין מצביעה על כמה ערוצי תקשורת פנימיים שבהם יכול צוות העובדים לפרוק תסכולים. אבל אם זה נכון, מדוע העובדים מתבכיינים דווקא בפייסבוק?



מומחי תקשורת אומרים כי פייסבוק, מייספייס וטוויטר מגבירים את הצורך לחזור על קווי היסוד של השימוש באינטרנט לעתים תכופות. "כל מה שאתה אומר אונליין מקבל עוצמה על ידי אותם שירותים", מזהיר איידמר היינס, מנהל משרד יחסי ציבור.



לקח חשוב אחר הוא שהמנהלים צריכים לעקוב אחרי הפעילות של העובדים באינטרנט כדי להבטיח את כיבוד החוקים. וירג'ין גילתה את תגובות העובדים רק לאחר שנוסעים נזעמים התלוננו. דובר בריטיש איירוייס טוען כי למד על הבעיה בפייסבוק מדיווח עיתונאי.



היח"צן פיל גומס דוחק בחברות לבקר באופן תדיר במה שהוא קורא "החורים ברשת", המקומות בהם אנשים מחליפים רכילויות ודעות. מניעה תמיד עדיפה על תרופה, הוא טוען. חברות שמזהות בעיות בזמן יכולות למנוע מעצמן ביצים סרוחות על פרצופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully