וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות ומידרוג חותכות את דירוג האג"ח של אולימפיה ונאנט עקב ירידה מהותית ביצירת המזומנים ושחיקה ברווחיות

מאת נתן שבע

8.12.2008 / 8:49

מידרוג הורידה את הדירוג של אולימפיה מ-A3 ל- ,Baa2 ומעלות הורידה אותו מ-A מינוס ל-BBB מינוס



>> גל הורדות הדירוג לחברות הנדל"ן עלי ידי חברות הדירוג הישראליות נמשך. הפעם מדובר בדירוג של אולימפיה ושל נאנט, שבה מחזיקה אולימפיה בשיעור של 30%. מידרוג הורידה את הדירוג של החברה בשתי דרגות, מ-A3 (מקביל ל-A מינוס של מעלות) ל- Baa2 (BBB של מעלות).

אחת הסיבות להורדה היא חשיפת פעילות החברה והחברות המוחזקות למדינות שנפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי, בהן הונגריה, אוקראינה ופולין. בנוסף, ירידת שווי אחזקתה הסחירה של אולימפיה בנאנט פוגעת בגמישות הפיננסית של החברה, במיוחד לאור שעבוד מניות נאנט לטובת בנק לאומי כנגד הלוואה בהיקף של 88 מיליון שקל.



פריצת אמות המידה של ההלוואה מקנה לבנק עילה להעמדת ההלוואה לפירעון מיידי או דורשת העמדת ביטחונות נוספים לטובת הבנק. אם אולימפיה תכיר בירידת שווי האחזקה כפרמננטית, הדבר עלול להביא לירידה משמעותית בהיקף ההון העצמי של החברה.



בנוסף, מידרוג מציינת כי על החברה חל עומס פירעונות עד תום 2010 בהיקף של לפחות 166 מיליון שקל בגין תשלום קרן אג"ח וריביות. לחברה מזומנים בסך של 68 מיליון שקל, והיא מסתמכת גם על תחזית חילוץ רווחים מפרויקטים בישראל והחזר הלוואות מהחברה הבת אולימפיה יורו.



גם מעלות פירסמה דו"ח צונן על אולימפיה, שבו היא מורידה את הדירוג שלה בשלוש דרגות, מ-A מינוס ל-BBB מינוס. הורדת הדירוג נובעת מהרעה משמעותית בנזילות החברה, שפוגעת ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה לזמן הקצר, וכן משינויים לרעה בשוקי הפעילות הצפויים להשפיע לרעה על קצב ההתקדמות בפרויקטים העתידיים, מסבירים במעלות.



בנוסף מושפע הדירוג מנאנט נדל"ן - גם שם ירד הדירוג בשלוש דרגות, מ-A ל-BBB. הורדת הדירוג נובעת מהרעה מהותית בשווי הפעילות של החברה, שגרמה להאטה בקצב שיווק הפרויקטים, ומכאן לשחיקת הרווחיות וירידה מהותית ביצירת המזומנים בחברה לעומת תחזיותיה.



"החברה תמשיך להציג תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת. כמו כן, התקופה הקרובה תהיה מאתגרת עבורה, כאשר היא תצטרך לממן פרויקטים חדשים ולשווקם", נכתב בדו"ח של מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully