וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן האירועים פוקט שבשרון ייהרס בתוך שבוע

מאת גיא ליברמן

8.12.2008 / 8:53

ההחלטה התקבלה בערעור שהגישה המדינה נגד החלטת בית משפט השלום בכפר סבא, שהאריך את מועד צווי ההריסה לסוף מארס 2009



>> אם תיכננתם לקיים אירוע בגן האירועים פוקט שבכפר הס כדאי שתשנו את תוכניותיכם במהרה, מכיוון שעל פי החלטת בית המשפט המחוזי מרכז (בפתח תקוה) יש לקיים צווי הריסה שניתנו למרבית המבנים שבו, כבר עד יום ראשון הקרוב.

ההחלטה התקבלה ביום שלישי האחרון כחלק מערעור שהגישה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז מרכז, נגד החלטת השופטת ניצה מימון שעשוע מבית משפט השלום בכפר סבא, שהאריכה את מועדי צווי ההריסה עד לסוף מארס 2009.



הסיפור של גן האירועים מול גופי התכנון החל לפני כמה שנים. ב-2002-2004 ביקרו פקחים מטעם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז כמה פעמים בגן האירועים, כשאלה חושפים מבנים שהוקמו ללא היתר בשטח של כ-550 מ"ר, שטחי חניה של 2,000 מ"ר וכן כי בוצעו עבודות פיתוח לרבות הקמת סככות, שתילת דשא והקמת מסלעות בהיקף של 4,000 מ"ר. בנוסף, מצאו הפקחים כי הוקם כביש גישה באורך קילומטר וכן נסללו כמה משטחי אספלט - וכל אלה כאמור ללא היתרים נדרשים.



בעלי הגן הורשעו ב-2005



כבר ביוני 2005 הורשעו בעליו של גן האירועים בעבירות של הקמת מבנים ושימוש במקרקעין בלא היתר בנייה, בניגוד לשימוש המותר בתוכנית בניין עיר החלה על המקרקעין, וכן בעבירות של שימוש בקרקע חקלאית בניגוד להוראות. יש לציין כי הרשעתם נעשתה לאחר שאלה הודו בעבירות כחלק מעסקת טיעון בה נגזר כי יוצאו צווים להפסקת השימושים החורגים במבנים. כמו כן נקבע כי יוצאו צווי הריסה למבנים שנבנו ללא היתר, כשלגן האירועים ניתנה ארכה של שנה לביצוע הצווים עד יולי 2006.



אלא שעד עתה המשיך גן האירועים לפעול במתכונת רגילה, וזאת בזכות בקשות לעיכוב הצווים שהגיש. כחודשיים לאחר שהצווים היו אמורים להיכנס לתוקף, בספטמבר 2006, השיגו בעלי הגן ארכה לצווי ההריסה לשנה נוספת. באמצעות בקשות נוספות לארכות שביקשו מנהלי הגן, קבע בית משפט השלום בכפר סבא בספטמבר 2008 כי "אין ספק כי מדובר בניסיון למשוך הליכים בתקווה שבמועד עתידי תבוא בשורה ותוכשר הבנייה הבלתי חוקית, שעל חוקיותה אין חולק. המערער עושה שימוש בפתחים שפתח לו הדין, מתוך הנחה שטחנות הצדק טוחנות לאט, ובינתיים אולי רווח והצלה יעמדו ממקום אחר".



למרות גישה תקיפה זו של בית המשפט, הוא נעתר להאריך את מועד קיום צווי ההריסה לסוף מרץ 2009 וזאת "כדי למנוע מהמדינה ומצדדים שלישיים נזק כלכלי, נזק מוניטין ועוגמת נפש לנוכח אירועים מומזנים מראש, כדי שאירועים שכבר הוזמנו יקוימו כפי שהובטח והוסכם".



בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה סירבו לקבל את פסק הדין וערערו לבית משפט המחוזי מרכז, באמצעות עורכת הדין יעל מרמור, בבקשה כי זה יורה על קיום צווי ההריסה בהקדם - דבר שאכן עלה בידם, עת קיבל בית המשפט את הערעור באומרו: "המשיבים (בעלי גן האירועים - ג"ל) אינם רשאים להחזיק את המקל משני קצותיו. אין הם רשאים ליהנות משני העולמות. מובנת לי דרכם, המבקשת להאריך ככל הניתן בהליכים כדי לדחוק את הקץ, אך התנהלות זו אינה ראויה".



בית המשפט קבע כאמור כי צווי ההריסה יקוימו עד ליום ראשון הקרוב (14.12) ואמר: "יש להצר על כך שיותר מ-41 חודשים יחלפו ממתן הצווים ועד להוצאתם אל הפועל".



יש לציין כי מבדיקת TheMarker עולה כי הגן מתריע בפני לקוחות המבקשים לקיים אירוע בחודשים הקרובים על בעיות שיש לו מול רשויות התכנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully