וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 חודשי מאסר נגזרו על בעל פיצוציה שהשמיט הכנסות של כ-5 מיליון שקל

מאת נורית רוט

8.12.2008 / 8:52

עוזי משען שהורשע ביולי 2007 ביקש לפסול את השופטת זיוה הדסי-הרמן, בטענה שיש קשרי היכרות עקיפים ביניהם. השופטת פסלה עצמה, וגזר הדין ניתן על ידי השופט דן מור



>> 12 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי נגזרו על עוזי משען, בעל פיצוציה שהורשע בהעלמות מס. כתב האישום נגד משען הוגש באוגוסט 2006, ואולם רק בשבוע שעבר ניתן גזר הדין בבית משפט השלום בתל אביב.

משען הצליח לעכב את גזר דינו כשנתיים וחצי. לאחר ניהול הוכחות בתיק, הוא הורשע ביולי 2007 על ידי השופטת זיוה הדסי-הרמן בהשמטת הכנסות מהדו"ח השנתי למס ההכנסה, מסירת תרשומת כוזבת בדו"חות ושימוש במרמה בכוונה להתחמק ממס. מהכרעת הדין עולה כי ב-2000-2004 הוא רכש מלאי עסקי בסכום של יותר מ-6 מיליון שקל, אך העלים מפנקסי החשבונות מלאי בסכום של כ-5 מיליון שקל, והשמיט מהדו"חות השנתיים הכנסה בסכום זהה, בכוונה להתחמק ממס.



בפברואר 2008, לאחר שכבר נשמעו הטיעונים לעונש, הגיש משען בקשה לפסילתה של השופטת הדסי-הרמן, בטענה שקיימים קשרי היכרות עקיפים בינו לבין השופטת, שמונעים ממנה לנהוג בעניינו ללא משוא פנים. לטענתו, חנות שבבעלותה של השופטת ומנוהלת על ידי בעלה, נמצאת בסמוך לחנותו, וכמו כן הוא מכיר את אחיה של השופטת ואת בנה. הדסי-הרמן נעתרה לבקשה בהחלטתה במארס השנה, ואולם ציינה כי מדובר בבקשת סרק שאינה מקימה עילת פסלות. לדבריה, קשרי ההיכרות הנטענים הם קשרים שטחיים ועקיפים שהיא כלל לא היתה מודעת לקיומם, והיא פוסלת את עצמה רק מפאת מראית פני הצדק. על החלטה זו עירערה המדינה בטענה כי השופטת טעתה כשפסלה את עצמה.



נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, קיבלה את הערעור. היא קבעה כי קשרי ההיכרות הנטענים הם עקיפים ואינם מקימים עילת פסלות. עם זאת, בשל אמירתה של הדסי-הרמן, לפיה "האמור בבקשה גרם לי להאמין כי איני יכולה לגזור דינו של הנאשם ללא דעה קדומה", היא הסכימה להעביר את מתן גזר הדין לשופט אחר, דן מור.



"עבירות של השמטת הכנסות מדו"ח שנתי מחייבות ענישה כואבת ומרתיעה. התחמקות ממס אינה אלא גניבה מהכיס הציבורי, החמורה לא פחות מכל גניבה אחרת. במעשים אלה פוגע הנאשם בעיקרון השוויון בתשלום המס. הנפגעים הם כולנו, המשלמים את המס הנדרש מאתנו כדי לממן את פעילות המדינה, ממנה נהנה גם הנאשם", קבע מור. עם זאת, ציין כי הנזק שנגרם לאוצר המדינה כתוצאה מההעלמות מסתכם בכ-490 אלף שקל בלבד.



בנוסף לעונש המאסר הוטל על משען קנס של 50 אלף שקל. (פ 5130/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully