וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות האנרגיה הבריטיות: מחירי הגז והחשמל לא יוזלו

עפרה שלו

8.12.2008 / 8:53



>> חברות האנרגיה הבריטיות אמרו כי לא יורידו את המחירים לצרכנים בעקבות הירידה במחירי הגז והחשמל הסיטוני - כך הודה בפני ה"גרדיאן" פול גולבי, מנכ"ל חברת האנרגיה הגדולה Eon.

גולבי אמר את הדברים בסוף שבוע שבו צנחו מחירי הנפט לקצת יותר מ-40 דולר לחבית - שפל של 4 שנים. כפי שהממשלה דורשת מהבנקים לאפשר ללווים ליהנות מהורדות הריבית האחרונות של הבנק המרכזי, הן לוחצות על חברות האנרגיה להוזיל את חשבונות החשמל של הצרכנים בעקבות הירידה במחירים הסיטוניים.



בשבוע שעבר אמרו שתיים מספקיות האנרגיה הגדולות - RWE Npower הנמצאת בשליטה גרמנית ו- Eon - כי יורידו באופן מוגבל את חשבונות החשמל של לקוחותיהן. אך צרכנים המקווים כי צעדים אלה יובילו לירידה משמעותית בחשבונות החשמל צפויים להתאכזב. גולבי אמר ל"אובזרוור" כי התעשייה צריכה להגן על שולי הרווח שלה כדי לעמוד ביעדי הטכנולוגיות הירוקות של הממשלה. כך למשל, מתכוונת החברה להשקיע 100 מיליארד ליש"ט בבניית חוות רוח ותחנות כוח.



גולבי אמר כי בעתיד לא יהיה קשר בין המחירים הסיטוניים שהספקים משלמים עבור גז, לבין המחיר שהם גובים מהצרכנים. "אם מחירי הגז הסיטוניים נפלו בשליש, אין זה אומר כי המחירים הקמעוניים יפלו בשיעור דומה". מאז הקיץ המחירים הסיטוניים ירדו בחזרה לרמה של תחילת השנה, אך חברות האנרגיה לא הגיבו בהורדות מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully