וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים, תנו לעובדים לגלוש בפייסבוק

גדי להב

8.12.2008 / 8:52

ווב 3.0



>> כל מנהל מכיר את הסיטואציה הזו: אתה עובר, במקרה או שלא במקרה, מעל ראשיהם של העובדים שלך - ומגלה שאצל חלק לא מבוטל מהם לפחות אחד החלונות על מסך המחשב פתוח על פייסבוק. בדרך כלל פתוחים לצדו גם כמה חלונות שיחה במסנג'ר.

האם מדובר בבזבוז זמן עבודה יקר? שימוש בציוד המשרדי לצרכים פרטיים? אפשר לראות את זה כך, אבל אפשר גם לטעון שלא רק שמדובר ברע הכרחי, אלא שברוב המקרים שוטטות של עובדים ברשתות חברתיות תורמת בסופו של דבר להם ולחברה.



בשבוע שעבר פורסם בבריטניה מחקר בנושא, הממליץ למנהלים לא למנוע מהעובדים לגלוש בזמן העבודה ברשתות חברתיות. המחקר מסביר כי עובדים רבים משתמשים ברשתות החברתיות כדי לתקשר לא רק עם חבריהם מחוץ לעבודה, אלא גם עם עובדים אחרים בחברה, עם עובדים לשעבר ואפילו עם לקוחות או ספקים. בחברות רבות פייסבוק והמסנג'ר החליפו אמצעי תקשורת פנימיים אחרים שהיו נהוגים קודם.



המחקר קובע כי רשת חברתית היא הדרך האינטואיטיווית של מרבית העובדים ליצור קשר עם אנשים אחרים בזמן העבודה. חסימה שלה לא תמיד תוביל ליצירת קשר בדרך אחרת, מכיוון שבימינו כבר ברור כי לקשרים "רכים" יש השפעה לא קטנה על האפקטיוויות של העבודה. במקרים רבים, "בזבוז הזמן" ברשתות החברתיות דווקא מעלה את הפרודוקטיוויות והיצירתיות ומשפר את האווירה בסביבת העבודה.



תמיד טוב להיתלות במחקרים אקדמיים, אבל במקרה הזה אפשר פשוט לפנות אל השכל הישר. פייסבוק פרץ לחיינו רק לפני שנה וחצי, אבל השימוש הסוציאלי באינטרנט קיים כבר כמעט עשור - מאז המצאת איי.סי.קיו. הפיכת הרשת לכלי חברתי מרכזי לא התרחשה במקביל לאורח החיים המודרני, אלא במובנים רבים נובעת ממנו.



העובדה שאנו עובדים יותר ומבלים שעות במשרד מול המחשב, היא שגרמה לצורך להשתמש באותו מחשב עצמו לשימור הקשרים החברתיים. ההפסקה הקטנה בפייסבוק בזמן העבודה מסייעת לעובדים רבים לעבוד יותר שעות, ועדיין לשמור על איזון עם החיים הפרטיים.



כל מי שמתחת לגיל 35 חי באופן טבעי בסביבה של מולטי-טסקינג, ומסוגל להתמודד עם הפרעה קטנה של כמה דקות בשביל לתכנן בפייסבוק את הבילוי בסוף השבוע. ניסיון לשלוט באופן מוחלט בזמן של העובד רק יגרום לתחושה לא נעימה.



כמובן שיש עובדים שמבזבזים זמן מופרז ברשת חברתית או במסנג'ר, אבל זה נובע מבעיית משמעת או מחויבות כללית. באותה מידה הם יכולים לבזבז את הזמן באתרים אחרים באינטרנט. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תופעה זו אינה חסימת הגישה לניוזפיד בפייסבוק - אלא מדידת התפוקות של העובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully