וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש וסבן מדברים על המשבר

TheMarker

8.12.2008 / 8:52



>> נשיא ארה"ב היוצא, ג'ורג' בוש, ואיש העסקים, חיים סבן, נפגשו בסוף השבוע בוואשינגטון לשיחה על המשבר הכלכלי, תוכנית הגרעין האיראנית ומאמצי השלום במזרח התיכון. השניים נפגשו באירוע של מרכז סבן למדיניות במזרח התיכון הפועל במכון ברוקינגס. באירוע התארחו מנהיגים ואנשי עסקים מארה"ב וישראל. במרכז הדיונים עמדו האתגרים האסטרטגיים הניצבים בפני המנהיגים החדשים בשתי המדינות.

באו לשמוע ולהשמיע: מהצד האמריקאי, כאמור, הנשיא בוש, מזכירת המדינה הנכנסת הילרי קלינטון, שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, היועץ לביטחון לאומי לשעבר זביגנייב בז'ז'ינסקי, נשיא הבנק העולמי לשעבר, ג'יימס וולפנזון, ודניס רוס, יועץ בכיר למזרח התיכון בקמפיין של הנשיא הנכנס ברק אובמה. מהצד הישראלי נכחו שי אגסי המנכ"ל והמייסד של חברת בטר פלייס העולמית, יוסי ורדי, שלמה ינאי מנכ"ל טבע, ינון קרייז לשעבר בכיר בקבוצת סבן והיום מנהל חברת התקשורת ההולנדית אנדמול, אדם צ'סנוף נשיא קבוצת סבן, דובי וייסגלס, סליי מרידור, תא"ל מייק הרצוג, איתמר רבינוביץ, דני גילרמן, יורם טורבוביץ', משה דבי מדבי תקשורת, שלום תורג'מן, אילנה דיין, ירון דקל וארי שביט.



בוש סיכם את תקופת כהונתו בנימה של אופטימיות רבה. "מאמצינו לא תמיד הצליחו בהתאם לתוכנית ובכמה בתחומים לא השגנו את מטרתנו", אמר. "הלחימה בעיראק היתה ארוכה ויקרה מהצפוי. נתקלנו בחוסר מזל בשלבים עדינים בתהליך השלום - כמו מחלתו של ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, ניצחון החמאס בבחירות המקומיות לרשות הפלסטינית, והשתלטות הטרור על עזה. ולמרות התסכול והאכזבה, המזרח התיכון של 2008 הוא מקום חופשי יותר, רווי תקווה יותר, ומבטיח יותר לעומת 2001".



וייסגלס נתן למרידור טיפים על ההתנהלות מול מזכירת המדינה מתוך ניסיונו מהפגישות עם מזכירת המדינה היוצאת קונדוליזה רייס. צ'סנוף וקרייז התעדכנו במתרחש בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully