וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה תשיק קרן סיוע לסטארט-אפים במיליארד ליש"ט

גרדיאן

8.12.2008 / 8:52

לדברי מנכ"ל הקרן הלאומית למדע, טכנולוגיה ואמנויות, זו עשויה להיות ההשקעה המשמעותית ביותר בחברות טכנולוגיה במדינה מאז 45'



>> ממשלת בריטניה מתכננת להשיק קרן סיוע בהיקף של מיליארד ליש"ט (כ-1.5 מיליארד דולר) שתשמש חבל הצלה לסטארט-אפים. קרן הסיוע, שזכתה לתמיכתו של שר המדע והחדשנות לורד דרייסון, מהווה את אבן הדרך הראשונה ברפורמה שמטרתה הגברת ההתערבות הממשלתית בבריטניה.

התוכנית, שנהגתה על ידי הקרן הלאומית למדע, טכנולוגיה ואמנויות (Nesta), נחשפה בדיונים שקיימו ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, דרייסון והמיליארדר לורד סיינסבורי ביום חמישי שעבר.



חברות סטארט-אפ רבות שעוד לא מייצרות הכנסות נאבקות על הישרדותן ומנסות בכל דרך אפשרית לגייס מימון ובבריטניה חוששים כי הכפלת המימון הממשלתי למחקר מדעי באוניברסיטאות, שהוביל לעלייה במספר חברות ההיי-טק, הביוטכנולוגיה, הננוטכנולוגיה והטכנולוגיות הירוקות ירד לטמיון אם לא יוזרם לחברות כסף במהרה.



בתעשיית ההיי-טק מקווים כי התוכנית תצא לפועל בתחילת השנה הבאה. לדברי מנכ"ל Nesta ג'ונתן קסטנבאום, התוכנית עשויה להיות ההשקעה הישירה המשמעותית ביותר בחברות טכנולוגיה חדשות מאז יצרה ממשלת בריטניה את קרן 3i ב-45' כדי לספק השקעות הון סיכון לעסקים בצמיחה. "כשהתנאים הכלכליים טובים, קשה להגיע להחלטה כזו. אבל אני חושב שיש כעת קונצנזוס בממשלה ומחוץ לה כי יש לפעול במהירות. אנו חשים שיש מומנטום אמיתי".



הקרן תנסה למשוך מזומן מהמגזר הפרטי, למשל מקרנות השקעה פרטית, אוניברסיטאות ועסקים. חברות ההשקעה הפרטיות, הידועות בנטייתן לתמוך בחברות הנמצאות בשלבים ראשוניים, החלו למשוך ידיהן מהתחום בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully