וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און לממשלה: "אנחנו מציעים טיפול שורש באתגרי המשבר והגנה לחוסכים"

מאת טל לוי וצבי זרחיה

8.12.2008 / 8:56

שר האוצר הציג בפני הממשלה סקירה אודות המצב הכלכלי, אך אף צעד לא הועלה להצבעה; בר-און: "אני קורא לוועדת הכספים שלא להתנות אישור תוכניות אלה בתוכניות אחרות"



>> "הגשנו לאישור שורה של צעדים דרמטיים להאצת הצמיחה במשק, לפתרון כשל השוק בתחום האשראי ולחיזוק מחזיקי האג"ח; צעדים אלה מהווים טיפול שורש באתגרי המשבר, ובראש ובראשונה יגנו על ציבור החוסכים; צריך לתת לכלים אלו לפעול ומהר" - כך אמר שר האוצר, רוני בר-און, בישיבת ממשלה שנערכה אתמול בבוקר. בר-און הציג בפני הממשלה את תוכנית משרד האוצר להאצת הצמיחה וכן סקירה אודות המצב הכלכלי, אך אף סעיף לא הועלה להצבעה ולא התקבלה החלטה כלשהי.

מחר צפוי משרד האוצר להציג את התוכנית שגיבש למתן רשת ביטחון לאפיקי החיסכון הפנסיוני. בעניין זה אמר בר-און כי מתקיימים כל העת דיונים בנושא ההגנה על חסכונות הפנסיה של האוכלוסייה המבוגרת, שהוא "נושא מורכב עם השלכות מהותיות על החברה והמשק". כאשר יושלם הדיון בנושא בין בנק ישראל, משרד ראש הממשלה והאוצר יתקבלו ההחלטות המתאימות.



בר-און שיגר רמז עבה ליו"ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן: "אני קורא לוועדת הכספים שלא להתנות את אישור תוכניות אלה בתוכניות אחרות". לפני שבוע פוצץ ברוורמן את ישיבת ועדת הכספים שבה היו אמורים החברים להצביע בעד או נגד אישור תוכנית האוצר.



שר האוצר אף חזר על דבריו בשבועות ובחודשים האחרונים לפיהם יש דחיפות גדולה לאשר את התוכניות שכן שנת התקציב הולכת ומסתיימת וההרשאות צריכות לצאת, התקציבים צריכים לזרום והמכרזים צ צריכים לצאת אל הפועל



"איננו טוענים שחבילת צעדים זו היא סוף פסוק", אמר בר-און. "אני שב ומבהיר כי אנו ממשיכים לעקוב ולהיערך וקיימת הסתברות גבוהה שנצטרך לנקוט צעדים נוספים לסיוע למשק". עוד אמר כי הממשלה עומדת לסיים את תפקידה ולכן לא זו העת לשינוי סדרי עולם ולהטמעה של אידיאולוגיות חלופיות.



"אני סבור שהמשבר יחייב תיקון עולמי עמוק וגם בישראל יידרש תיקון", ציין בר-און. "במבנה הרגולציה ובמודל הרגולציה, במודל ניהול הסיכונים וברמות הסיכון באפיקי חיסכון שונים ובגילאים שונים, בתפקידה של המדינה ובכללים שבהם תונהג כלכלת השוק". בינתיים, הבהיר בר-און, חובה להתקדם בצעדים הדחופים, מכיוון המשבר הכלכלי לא עומד מלכת.



רמון: סיוע לאג"חים תמורת הלאמה



המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, מציע להתנות כל סיוע לחברות שהאג"חים שלהן בסכנה בכך שהבעלות באותן חברות תולאם.



בהציגו את הצעתו בישיבת הממשלה אמר רמון כי "לא ייתכן שכסף ציבורי יציל כסף פרטי בלי שהבעלות תעבור לידי המדינה. כך נעשה במשבר מניות הבנקים ב-83' וכך צריך לעשות כעת".



רמון גם העלה הצעה להנהגת רשת ביטחון אלטרנטיווית - המדינה תציע לכל תוכניות החיסכון בשוק החופשי החל מהשנים 2003-2004 רשת ביטחון שבה תינתן תשואה של עליית המדד בתוספת 3%-3.5% למי שיתחייב לא למשוך את כספו עד לשנת 2011.



רמון הוסיף כי עלות הצעתו נמוכה יותר מעלות כל ההצעות אחרות שהועלו והיא תמנע פדיון של הקרנות ותיצור יציבות במערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully