וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תעשיית הרכב הבריטית מבקשת סיוע חירום מהממשלה

מאת עפרה שלו

8.12.2008 / 8:56

מכירות המכוניות צנחו בנובמבר בשיעור שיא של 37%; באירופה נכנעו לדרישות התעשייה ומיתנו בשבוע שעבר את חוק פליטת הפחמן החדש



>> תעשיית הרכב הבריטית מבקשת מהממשלה ללכת בעקבות ארה"ב וגרמניה ולהעניק לה סיוע כספי, למשל בעירבונות להלוואות למכוניות חדשות.

ה"גרדיאן" דיווח כי גוף המסחר של תעשיית הרכב, SMMT, כתב מכתב לשר העסקים פיטר מנדלסון, שבו דחק בשר לאפשר לבנק המרכזי של בריטניה לערוב להלוואות מזרועות הפיננסים של חברות הרכב - תוכנית הדומה ביסודה לתוכנית החילוץ של ממשלת בריטניה למגזר הבנקים. פעילות ההלוואות לרכישת מכוניות האטה עד לכדי עצירה - דבר שהחריף את מצב חברות הרכב.



בנפרד, נודע כי יצרניות רכב שלהן מפעלים בבריטניה, בהן ווקסהול, פורד והונדה, ערכו בשבוע שעבר שיחות עם הממשלה בנוגע למתן סיוע פיננסי. נתוני SMMT מראים כי מכירות המכוניות החדשות בנובמבר צנחו בשיעור שיא של 37% ביחס ל-2007. באוקטובר ירד היקף ומספר ההלוואות למכוניות חדשות ביותר מחמישית. כל יצרניות הרכב בבריטניה הגיבו להאטה בביקוש בקיצוץ ההוצאות, ומרביתן החלו לפטר עובדים.



עד כה, קיבלו החברות האירופיות סיוע הקשור בהפחתת פליטות הפחמן. יצרניות הרכב האירופיות קיבלו 8 מיליארד יורו במשך שנתיים, שנועדו לסייע להן לעמוד בתקנים החדשים של פליטות הפחמן. בשבוע שעבר, הפוליטיקאים האירופיים נכנעו לדרישות תעשיית הרכב והסכימו למתן את החוקים החדשים בנוגע לפליטות פחמן, ואת הקנסות המוטלים על חברות שאינן עומדות בהם.



תעשיית הרכב הבריטית מגבירה עתה את הלחץ על הממשלה, על רקע אישור חבילת הסיוע למגזר הרכב האמריקאי. בסוף השבוע שעבר, חברי הקונגרס הדמוקרטים והבית הלבן אישרו חבילת סיוע בסך 15 מיליארד דולר לשלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס (GM), קרייזלר ופורד - לאחר שראשי תעשיית הרכב האמריקאית הזהירו כי ללא חילוץ ממשלתי לא יוכלו החברות לשרוד עד 2009.



בכירים במפלגה הדמוקרטית והרפובליקאית אמרו כי הסיוע לענקיות הרכב יוענק להן מתוך קרן ממשלתית, שהוקמה במקור כדי לסייע להן להאיץ ייצור מכוניות חסכוניות בדלק. ג'ורג' בוש הזהיר בסוף השבוע כי לפחות אחת מיצרניות הרכב הגדולות עשויה לפשוט רגל לפני תום המשבר הנוכחי. השבוע צפויה ההצעה להישלח לאישור הקונגרס. התוכנית צפויה לכלול גם הקמת גוף שיפקח על יישום הארגון מחדש במגזר הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully