וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את בקשת לאומי לכינוס נכסים לתדיראן-אמפא; מינה לחברה מפרק זמני

מאת חיים ביאור

8.12.2008 / 8:56

בהסתדרות הביעו סיפוק מהמינוי, שעשוי להבטיח כי העובדים לא יאבדו את זכויותיהם הכספיות



>> בית המשפט המחוזי בתל אביב נענה אתמול לבקשת עובדי תדיראן- אמפא למנות לחברה מפרק זמני. השופטת ורדה אלשיך מינתה לתפקיד את עו"ד דורית לוי-טילר. במקביל דחתה השופטת את בקשת בנק לאומי למנות כונס נכסים לחברה.

עו"ד גלילה הורנשטיין, שמונתה על ידי ההסתדרות כדי ללוות משפטית את עובדי תדיראן-אמפא, הביעה שביעות רצון ממינוי המפרקת הזמנית. לדבריה, המהלך עשוי להבטיח לעובדים כי לא יאבדו את זכויותיהם הכספיות, ובכל מקרה ייחשבו כנושה ראשון של החברה לפני הבנקים והספקים.



בהחלטת בית המשפט נאמר שהמפרקת הזמנית מוסמכת לתפוס, לשמור ובמידת הצורך לנהל את נכסי תדיראן-אמפא ותנועותיה הכספיות. לפיכך, המפרקת תפעיל את החברה כעסק חי, כדי לשמור את המוניטין של החברה. עוד נאמר בהחלטה כי לאחר כמה ימי פעילות, המפרקת תבצע הערכת מצב כלכלית של החברה, שבמסגרתה היא תציין אם קיימת כדאיות כלכלית בהמשך הפעלתה כעסק חי במקביל למו"מ על מכירת פעילותה.



בהסתדרות העריכו אתמול כי לפחות עד להכנת מסמך הכדאיות הכלכלית על ידי המפרקת הזמנית, 350 עובדי תדיראן אמפא לא יפוטרו.



אתמול נקטו עובדי תדיראן אמפא בצעדי מחאה, שגרמו להשבתת השירות של החברה ללקוחותיה. מי שהתקשר למוקד החברה נענה בהודעה קולית, ולפיה זמנית השירות אינו ניתן וטכנאי החברה לא יגיעו לבתי הלקוחות לביצוע תיקונים. העובדים הגיעו למתחם של תדיראן-אמפא בחולון והתעמתו עם המאבטחים ששמרו על הסחורות.



לאחר שהתבצרו במשך שעות במקום המשיכו העובדים בהפגנתם ליד משרדי החברה בהרצליה, ואולם שוטרים שהוזעקו למקום הדפו אותם. בהמשך קיימו העובדים הפגנה ליד מלון אורכידאה בתל אביב שבו שוכנים משרדיהם של האחים נקש, השותפים בבעלות בחברה.



"העובדים קיבלו רק את משכורת אוקטובר וחשים אי ביטחון עצום", אמר חבר הוועד עובדיה שמיע. "הם משרתים את החברה בנאמנות בעבור שכר נמוך, וכעת חלק מהם זקוק לתרומות מזון", הוא הוסיף.



תדיראן-אמפא, שבשנה האחרונה הורע מצב נזילותה, היא אחת החברות הגדולות בישראל בתחום האחריות והשירות למוצרי חשמל. עד לאחרונה התקיים משא ומתן על מכירתה לחברת קריסטל, שהיא יבואנית של מוצרי חשמל, אך באחרונה השיחות בעניין זה נקלעו לקשיים ולא ברור מתי יחודשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully