וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווחים של חברות הליסינג נחתכו

יורם גביזון

8.12.2008 / 8:56



>> חברות הליסינג הן מהנפגעות העיקריות ממחנק האשראי ומהמשבר שבא בעקבותיו. החברות נשענות בכבדות על אשראי בנקאי וחוץ-בנקאי, בעיקר בהנפקת איגרות חוב בשוק ההון. החברות צמחו על גב הביקושים הגדולים של המגזר העסקי - בעיקר חברות ההיי-טק - שהעמידו רכב חברה לרשות עובדיהן כאחת ההטבות הסטנדרטיות.

התייקרות חומר הגלם העיקרי של חברות הליסינג - כסף - והירידה הצפויה בביקושים, גרמו להתייקרות מקורות המימון הבנקאיים ועצירה כמעט מוחלטת של הנפקות איגרות החוב. גורם נוסף שפגע ברווחיותן של חברות הליסינג היה הציפייה לירידה במחירי המכוניות החדשות - זאת בעקבות תחזית האוצר לירידה בשווי השימוש של המכוניות לצורך קביעת ההטבה הנובעת מהעמדת רכב חברה לרשות עובד. הציפייה לירידה במחירים גרמה לשחיקה ברווח ממכירת מכוניות משומשות ולירידה בביקושים.



הרווח של חברת שלמה, שבשליטת שלמה שמלצר, התאפס ברבעון השלישי של 2008, לעומת רווח של 21 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. הרווח של החברה ממכירת מכוניות משומשות התאפס לעומת רווח של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. שלמה הקטינה את ההשקעה נטו בצי המכוניות שלה ל-335 מיליון שקל ברבעון החולף, בהשוואה ל-487 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.



חברת אלבר, שבשליטת אלי אלעזרא, עברה להפסד של 816 אלף שקל ברבעון השלישי של 2008, לעומת רווח של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. החברה עברה להפסד של 4.3 מיליון שקל ממכירת כלי רכב שהשלימו את תקופת החכירה ברבעון השלישי של 2008, לעומת רווח של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully