וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוטרים בשיקגו: "תוכנית החירום מסייעת רק לעשירים"

אשר שכטר

8.12.2008 / 9:49

מאות עובדי מפעל שפוטרו בסוף השבוע מתבצרים כבר לשוה יים במקום בדרישה לשכרם ולפיצויים. אובמה: "העובדים צודקים לחלוטין"

מאות עובדים שפוטרו בסוף השבוע ממפעל לייצור חלונות ודלתות בשיקגו מתבצרים בשלושת הימים האחרונים במפעל במחאה על סגירתו הפתאומית ובדרישה כי יקבלו את שכרם. מחאתם הובילה פוליטיקאים רבים להגיע לשיקגו, והנשיא האמריקאי הנבחר ברק אובמה הביע אף הוא תמיכה במפוטרים, שהפכו לאחד מסמלי המיתון בארה"ב.

המפעל Republic Windows and Doors נסגר באופן פתאומי ביום שישי, לאחר שבנק אוף אמריקה ביטל את קו האשראי של החברה. 250 עובדיו של המפעל, שלא קיבלו את משכורתם האחרונה או פיצויי פיטורים בשל סגירתו, התיישבו בתגובה על רצפת המפעל בדרישה כי החברה ובנק אוף אמריקה יעמדו בהתחייבויותיהם וישלמו את שכר העובדים.

מאיגוד העובדים של המפעל נמסר כי העובדים דורשים התרעה של 60 יום לפני שיפוטרו ו"חבילת פיצויים הוגנת", במידה שהמפעל לא יחדש את פעילותו. לטענת העובדים, מנהלי המפעל נתנו להם התרעה של שלושה ימים בלבד לפני הפסקת עבודתם.

בינתיים, הפכה מחאת העובדים בשיקגו לאחד מסמליו של המיתון בארה"ב, שהוביל עד כה לאובדן של יותר מ-1.5 מיליון משרות ולעלייה חדה בשיעור האבטלה. הכומר ג'סי ג'קסון הגיע לאתר המחאה והביע תמיכה בעובדים, וטען כי מצוקתם מהווה הוכחה לכך שתוכנית החירום הכלכלית (TARP) בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס באוקטובר מסייעת רק לוול סטריט ולא לאנשים הפשוטים.

"אני חושב שהעובדים צודקים לחלוטין. הם בסך הכל מבקשים פיצויים ומשכורות שהרוויחו. מה שקורה להם משקף את מה שקורה כרגע בכל רחבי אמריקה", אמר הנשיא הנבחר והסנאטור לשעבר מאילינוי, ברק אובמה, שהבטיח במסגרת תוכניתו הכלכלית ליצור 2.5 מיליון משרות בארה"ב.

"מעולם לא ציפינו לתמיכה זאת. חשבנו שנלך לכלא", אמר מלווין מקלין, עובד במפעל וסגן נשיא בסניף המקומי של איגוד עובדי תעשיית האלקטרוניקה, הרדיו והמכונות בארה"ב, לסוכנות הידיעות אי.פי. חלק מהעובדים נשאו שלטים שבהם נאמר "אתכם חילצו - אותנו מכרו" - בנק אוף אמריקה קיבל הזרמת הון ממשלתית בסך 25 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החירום.

סיליביה מזון בת ה-47 שעבדה במפעל 13 שנה, אמרה לעיתון "ניו יורק טיימס" כי "הם רוצה להמשיך לדכא את האנשים העניים, אבל אנחנו כאן ואנחנו לא הולכים לשום מקום עד שלא נקבל את מה שמגיע לנו. הם חשבו שהם יוכלו להיפטר מאיתנו בקלות, אבל אנחנו נישאר כאן גם עד חג המולד אם נצטרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully