וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה הסכמה על רשת ביטחון לחוסכים

מירב ארלוזורוב

8.12.2008 / 9:44

מסתמן כי הרשת תחול רק על הפסדים שיירשמו ב-2009 ותופנה רק לחוסכים מגיל 60 ומעלה. תופעל כהוראת שעה למשך שנה עד שלוש שנים

בתום דיונים ארוכים וסוערים הושגה הסכמה בין משרדי האוצר, ראש הממשלה ובנק ישראל על פרישת רשת ביטחון לחוסכים לפנסיה. פרטי הרשת האחרונים עדיין נמצאים בדיונים, ובכל מקרה הם לא יפורסמו רשמית עד שראש הממשלה יכריז עליהם היום לפנות ערב.

עם זאת נראה כי הרשת תיפרש החל בינואר 2009, כלומר, לא תחול כלל על ההפסדים שספגו החוסכים במהלך 2008.

הרשת תצא כהוראת שעה למשך שנה עד שלוש שנים. היא תופנה לחוסכים מגיל 60 ומעלה, כך שכל מי שיגיע לגיל זה במהלך שנות הפעלת הרשת יזכה להיכנס לתוכה. לפיכך, אם הרשת תופעל במשך שלוש שנים – גם החוסכים בני ה-57 היום יזכו להכנס לתוכה.

הרשת תציע הבטחת קרן בלבד (תשואה של אפס אחוזים ריאלית). הרשת תיפרש עד לגיל פרישה – ולתקופה של שלוש שנים לפחות. משמע, בני ה-60 יזכו לכך שקרן החיסכון שלהם תובטח בתום שבע שנות חיסכון, והצעירים מגיל זה יזדקקו לשלוש עד שש שנות חיסכון בטרם יקבלו את הבטחת הקרן.

ההנחה היא שככל שמשך הזמן הוא ארוך יותר, כך הסיכון של הפעלת הרשת הוא קטן יותר – הסיכון כי החיסכון הפנסיוני לא ישיג אפס אחוזים ריאלית במשך שבע שנים, ועוד שבע שנים שמתחילים בשערים נמוכים יחסית של ינואר 2009, נראה קטן מאד.

ההערכה היא כי משרד האוצר הסכים לרשת בעיקר משום שחשש שבלי הגעה לפשרה בענין הרשת – אולמרט יכפה על דעת עצמו רשת ביטחון יקרה הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully