וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט מזנק ב-4% ל-42.51 דולר לחבית בעקבות הציפיות להורדת חדה בתפוקת הנפט של אופ"ק

אשר שכטר

8.12.2008 / 9:36

מחיר הנפט נפל בשבוע שעבר ב-25% - הנפילה השבועית החדה ביותר שלו מזה 18 שנה



מחיר הנפט מזנק הבוקר ב-4%, העלייה הראשונה שלו מזה כשבוע, לאחר שנשיא אופ"ק אמר בסוף השבוע כי על השווקים להיערך להורדה מפתיעה בחומרתה בתפוקת הנפט של הארגון, ובעקבות תוכניתו הכלכלית של הנשיא האמריקאי הנבחר ברק אובמה, שהבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות מאז שנות ה-50.



נשיא אופ"ק, חכיב חליל, אמר בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי בסוף השבוע כי שרי אופ"ק יורידו את תפוקת הנפט של הארגון – האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית - כאשר ייפגשו ב-17 בדצמבר.



חליל רמז כי הורדת התפוקה תהיה חדה מהצפוי כשאמר כי "הקונצנזוס מורה כעת על הורדה משמעותית ברמות התפוקה". חליל סירב לפרט כמה חדה תהיה הורדת התפוקה, אך אמר כי היא תהיה חריפה וציין כי התחזיות הן להורדה של 2 מיליון ליום.



הורדת תפוקה שתטלטל את השווקים תסייע לבלום את הנפילה במחירי הנפט, אמר חליל. "הדרך הטובה ביותר היא להפתיע אותם, ואני מקווה שההחלטה תעשה זאת", לדבריו. חליל הוסיף כי "ככל שההחלטה תהיה חדה יותר, כך המחירים יעלו".



בשבוע שעבר החליט אופ"ק לדחות את הורדת התפוקה שלו מה-29 בנובמבר ל-17 בדצמבר - ההחלטה הובילה לנפילה חדה נוספת במחיר הנפט הגולמי. ביום שישי ננעל מחיר הנפט בשפל של ארבע שנים - 40.81 דולר לחבית, לאחר שנפל ב-25% בשבוע שעבר, הירידה השבועית החדה ביותר שלו מזה 18 שנים.



בעקבות הציפיות להורדת תפוקה משמעותית של אופ"ק מזנק הבוקר מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בינואר ב-4% ל-42.51 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-2.7% ל-41.52 דולר לחבית. מאז שנגע בשיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי נפל מחיר הנפט ב-70%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully