וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין בושה: מנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין, ביקש מהדירקטוריון בונוס של 10 מיליון דולר ב-2008 - וסורב

רויטרס

8.12.2008 / 9:40

לטענת תיין, הוא הצליח להציל את מריל לינץ' ממשבר כאשר יזם בספטמבר את מכירתו לבנק אוף אמריקה


מנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין, הציע למועצת המנהלים של החברה להעניק לו בונוס בסך 10 מיליון דולר בסוף 2008, אולם ועדת השכר של בנק ההשקעות מתנגדת לבקשתו – כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים המקורבים למריל לינץ'.

לפי הדיווח, ועדת השכר של מריל לינץ' לא הגיעה עדיין להחלטה, אך נוטה לסרב לבקשתו של תיין ולבקשתם של בכירים נוספים בבנק לקבל בונוסים השנה. מריל לינץ' אולץ להימכר בספטמבר לבנק אוף אמריקה תמורת 50 מיליארד דולר, לאחר שרשם הפסדים בסך 20 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי ועל רקע חששות בנוגע ליציבותו.

בעלי המניות של מריל לינץ' אישרו ביום שישי את מכירתו לבנק אוף אמריקה. גורמים המקורבים לחברה מסרו כי לטענת תיין, מגיע לו בונוס משום שהוא הצליח למנוע משבר חמור בבנק באמצעות מכירתו לבנק אוף אמריקה. מריל לינץ' הסכים להימכר לבנק אוף אמריקה כשעה לפני שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הכריז על פשיטת רגל. ההערכות בשווקים היו כי מריל עשוי להיות הבא בתור לקרוס.

לפי ה"ג'ורנל", ועדת הפיצויים של מריל מסכימה עם טענתו של תיין כי המכירה לבנק אוף אמריקה היטיבה עם בעלי המניות, אך מאמינה כי היא אינה יכולה להתעלם מההתנגדות הציבורית העזה למתן בונוסים למנהלי הבנקים. חברי הוועדה ציינו גם כי חברות אחרות בוול סטריט, בהן גולדמן סאקס, אשר רשם ביצועים טובים משל מריל לינץ' בשנה האחרונה, לא מחלקים בונוסים לבכירים.

תיין, מנכ"ל NYSE-יורונקסט לשעבר, מונה כמנכ"ל מריל לינץ' בדצמבר 2007 לאחר שהפסדי הענק של הבנק מחשיפתו לשוק הסאבפריים הובילו להדחתו של המנכ"ל הקודם סטן אוניל. לאחר השלמת המכירה לבנק אוף אמריקה צפוי תיין לנהל את עסקי בנקאות ההשקעות וניהול הכספים של החברה הממוזגת.

הכנסותיו של מריל לינץ' בתשעת החודשים הראשונים של 2008 נפלו ב-96% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בשבוע שעבר כי מריל לינץ' צפי לקצץ את הבונוסים השנתיים שלו לעובדים ב-50%, בעקבות המשבר בשווקים. תיין עצמו צפה כי אלפי עובדים יפוטרו בעקבות המיזוג בין מריל לבנק אוף אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully