וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אלרואי מעוניין למחוק את קמן קפיטל מן הבורסה: קמן אחזקות פירסמה הצעת רכש ל- 19.2% מקמן קפיטל

מיכאל רוכוורגר

8.12.2008 / 10:05

ההצעה נעשתה בפרמיה של 36% בהשקעה של 8 מיליון שקל



חברת קמן אחזקות, שבשליטת רוני אלרואי, פרסמה הצעת רכש מלאה, לרכישת כ-19.2% מהון המניות של קמן קפיטל (לשעבר מופת אחזקות) המוחזקות בידי הציבור, במחיר של 48.3 אגורות למניה - פרמיה של כ-36.5% מעל מחירה בשוק, ובתמורה כוללת של 8.2 מיליון שקל. המועד האחרון להענות להצעת הרכש הנו יום 14 בדצמבר 2008.



במידה והצעת הרכש, שנועדה לפשט את מבנה האחזקות הסבוך של קבוצת קמן תתקבל במלואה, תימחק קמן קפיטל מן המסחר ותהפוך לחברה, כאשר לקמן אחזקות, המחזיקה כיום ב-80.8% מקמן קפיטל, המנוהלת על ידי עו"ד אבי אורטל, מספיק תהיה היענות של 14.2% מהון המניות שבידי הציבור בכדי לכפות על יתרת 5% למכור את החזקותיהם בחברה.



במידה ושיעור ההיענות להצעה יהיה נמוך יותר, תתבטל הצעת הרכש וקמן קפיטל תמשיך להסחר ללא שינוי בשיעורי האחזקה של קמן בחברה. מניית קמן קפיטל רשמה מתחילת השנה תשואה שלילית של 76% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 29.7 מיליון שקל.



אלרואי ניסה בתחילת השנה הנוכחית למחוק את חברה הבת ישאל מן המסחר בבורסה כשפרסם הצעת רכש ל-22.1% מהון מניותיה, אולם הצעה זו התקבלה באופן חלקי בלבד וקמן אחזקות הגדילה את אחזקתה בישאל ל-81.4%.



אלרואי רכש את קמן קפיטל בנובמבר 2006 מידי חברת גרין הון סיכון שבשליטת חמו יצחק תשובה, תמורת 48 מיליון שקל, לאחר מכן רכש את מניות בנק מזרחי טפחות בחברה, והגדיל את אחזקתו בקמן קפיטל. במהלך שנת 2007 מכרה קמן קפיטל את מרבית אחזקותיה בתחום השקעות בטכנולוגיה, והחליטה להתמקד בתחום הפיננסים.



בתחילת השנה רכשה קמן קפיטל 50% מחברת אל.בי.סי (Legacy Benefits Corporation), הנחשבת לאחת החברות הוותיקות והמובילות בארה"ב בתחום Life settlements. במסגרת פעילות זו, החברה עוסקת בניהול ותפעול של פוליסות ביטוח בשוק המוסדי בארה"ב.



LBC פודה ממוטבים שונים את פוליסות הביטוח שלהם תמורת תשלום חד פעמי, מרכיבה תיקי פוליסות מפוזרים (פורטפוליו) ומשווקת אותם למשקיעים המוסדיים. לאחרונה החלה החברה לפעול גם כמחזיקת מלאי נוסטרו של פוליסות הללו.



קמן קפיטל סיימה את תקופת ינואר-ספטמבר 2008 עם רווח נקי של כ-4.1 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הון עצמי של החברה הסתכם נכון לסוף ספטמבר 2008 בכ-94 מיליון שקל, והיא נהנת ממזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-26 מיליון שקל בקופתה. היקף ההשקעה של קמן קפיטל ב-LBC עומד על כ-148 מיליון שקל, מול התחייבויות בסך של כ-92 מיליון שקל.



קמן אחזקות מתמחה בתחומי המסחר (מנדלסון, אלכסנדרוביץ', GFF ארה"ב ועוד), הקמעונות (ניו-פארם), והתעשייה (באמצעות חברת הבת ישאל, המחזיקה בחברות הגליל, פינקלשטיין, שנפ, תאת ועוד).



גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות ויו"ר קמן קפיטל, ציין כי: "במסגרת הנסיבות שנוצרו בשוק ההון לאור המשבר הגלובלי בשווקים הפיננסיים, מצאנו לנכון לייעל את המבנה של קמן אחזקות ולהפוך את קמן קפיטל לחברה פרטית. הדבר יאפשר לנו לחסוך בעלויות הכרוכות בהפעלת חברה ציבורית הנמצאת בשליטתנו ולפשט את מבנה הקבוצה בפני שוק ההון. לאחר שהשלמנו את רכישת חברת תאת אשתקד, באמצעות חברת ישאל, לקמן אחזקות יש מספר חברות ציבוריות שנסחרות בבורסה, ובמידה וניתן לייעל מבנה זה תוך חסכון בהוצאות ופישוט מבנה הקבוצה, נפעל לעשות כן גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully