וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר בניו יורק טיימס: מו"לית העיתון תמשכן את בניין המשרדים שלה במנהטן עבור 225 מ' ד'

ניו יורק טיימס

8.12.2008 / 11:02

ניו יורק טיימס מחזיקה בחובות של יותר ממיליארד דולר



מו"לית העיתונות האמריקאית "ניו יורק טיימס", הסובלת מהנפילה החדה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת, מתכננת למשכן את מטה המשרדים שלה במרכז מנהטן תמורת 225 מיליון דולר במטרה להקל על קשיי המזומנים של החברה והידוק תנאי האשראי.



ניו יורק טיימס, מו"לית העיתון הידוע הנושא את שמה, דיווחה היום כי היא שכרה את שירותיה של חברת הנדל"ן קושמן אנד וייקפילד שתסייע לה ללוות 225 מיליון דולר כנגד בניין המשרדים שלה. המו"לית מחזיקה בבעלות על 58% מהבניין בן 52 הקומות בשדרה השמינית של מנהטן, שבנייתו הושלמה בשנה שעברה. שאר הבניין נמצא בבעלותה של הקבלנית פורסט סיטי ראטנר.



ניו יורק טיימס, שמנייתה נפלה ביותר מ-50% מאז תחילת השנה, מובילה כיום מהלך של קיצוץ עלויות בניסיון לחפש מקורות מימון, על רקע חובות של יותר ממיליארד דולר וירידה חדה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת, אשר צפויה להחריף בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב.



החודש הודיעה ניו יורק טיימס, המוציאה לאור גם עיתונים כמו "בוסטון גלוב" ו"אינטרנשיונל הראלד טריביון", כי בכוונתה לפטר 530 עובדים ולרשום הפרשה בסך 53 מיליון דולר בגין סגירתה של חטיבת ההפצה סיטי אנד סאברבן, המפיצה את "ניו יורק טיימס" באזור העיר ניו יורק. שבוע לפני כן הודיעה כי בכוונתה לקצץ את הדיווידנד השנתי למשקיעים בכמעט 75% ולמכור חלק מחטיבותיה.



בחודשים האחרונים דווח כי ניו יורק טיימס עשויה להימכר לגופים אחרים, כמו גוגל או ראש עיריית ניו יורק המיליארדר מייקל בלומברג. משפחת סולצברגר, בעלת השליטה בחברה, שוקלת למכור את החברה בעקבות התחרות החזקה מצד העיתון "וול סטריט ג'ורנל" של רופרט מרדוק, ושוקלת גם לרכוש מידי הציבור את שארית המניות ולהפוך את ניו יורק טיימס לחברה פרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully