וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא ברוש: "בר-און יושב ולא עושה כלום"

צבי זרחיה

8.12.2008 / 15:22

נשיא התאחדות התעשיינים: "אני לא סומך על שר האוצר". רוני בר-און: "ברוש הוא בובה של נתניהו ומומחה בייצור פאניקה"

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש יוצא בביקורת חריפה נגד שר האוצר רוני בר-און ואומר כי "שר האוצר יושב ולא עושה כלום".

"אני לא סומך על שר האוצר", אמר היום ברוש. "אני לא מאמין לו שכאשר המשבר יחריף יוזרם חמצן נוסף, כי כל תהליך לוקח שנים וחודשים. לשר האוצר יש אידיאולוגיה מוטעית. אי אפשר להמתין עוד כמה חודשים עד שהמשבר יחריף. הצעתו להקצות 200 מיליון שקל מהמדינה לקרן לעסקים קטנים היא 'פעימונת' לא מספקת".

"בנימין נתניהו אומר שכשהוא יהיה ראש ממשלה הוא יעשה מהלכים הרבה יותר משמעותיים לתמוך בכלכלה. הבעיה היא שאנו לא יכולים לחכות עד שנתניהו יהיה ראש ממשלה".

ברוש מתח ביקורת על תוכנית ההאצה שהגיש האוצר לוועדת הכספים ואמר כי "התוכנית הזו אינה משנה שום כיוון. זו לא האצה ולא 'בטיח'. זוהי מריחה בעיניים. כסף לא יהיה והעסקים לא יינצלו. במשקים בעולם, המדינות העניקו עשרות מיליארדים, ואצלנו נתנו מיליארד שקל אחד. חמור ביותר שהפכו את ההתנהגות לאידיאולוגיה של 'שב ואל תעשה'".

ברוש המשיך למתוח ביקורת על בר און ואמר כי "שר אוצר שבוי בידיים של ארבעה פקידים, ואצלנו לא מסוגלים לתת דפיקה על השולחן ולקדם את הדברים. האוצר שם רגליים לרה"מ כשבכיריו שיגרו בשבוע שעבר מכתב האשמה חריף אל רה"מ, שבו האשימו בהתערבות בהצבת רשת ביטחון. במדינה אחרת הפקידים הללו היו מפוטרים. אצלנו ממשיכים להתברבר מי יכופף למי את היד".

להערכת התעשיינים, ב-2009 יפוטרו 67 אלף עובדים, מהם 45% במגזר העסקי. לפי בדיקה שערכו התעשיינים, 22% ממפעלי התעשייה החלו בפיטורים, בשיעור ממוצע של כ-10%.

מלשכת בר-און נמסר: "שרגא ברוש הוא בובה של נתניהו ומומחה בלייצר פאניקה שכל מטרתה לתמוך בקמפיין הבחירות של נתניהו, גם על חשבון התעשיינים וכלכלת ישראל. אנחנו באוצר נמשיך להפעיל צעדים חיוניים להאצת המשק, בהם התוכניות שהוצגו עד כה ותוכניות נוספות שיוצגו בהמשך, מבלי להיכנע ללחצים לא ענייניים ומתוך ראייה של כלל האינטרסים וטובת הציבור והמשק כולו. יצוין כי ברוש נטל חלק בדיונים הפנימיים שקוימו, תוכניות האוצר הוצגו לו ע"י הדרגים המקצועיים וככלל זכו לברכתו. כעת, מטעמים זרים, הוא בוחר להתלהם ולתקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully