וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: השקל ימשיך להיחלש מול הדולר אל מעל למחסום ה-4 שקלים בטווח הקצר

TheMarker

8.12.2008 / 11:37

כעת נסחר הדולר סביב 1.2815 אל מול היורו, סביב הרמות של 92.80 אל מול היין וסביב הרמות של 1.4830 אל מול הליש"ט



הדולר פותח את השבוע בחולשה כנגד העיקריים. הצמד דולר/יין נסחר ברמות שפל של שישה שבועות. טריידרים רבים לוטשים עיניים לכיוון הפדרל ריזרב, במטרה לבחון האם יחליט לאשר את תוכנית ההצלה לשלושת החברות הגדולות בתעשיית הרכב בארה"ב? כעת נסחר הדולר סביב 1.2815 אל מול היורו, סביב הרמות של 92.80 אל מול היין וסביב הרמות של 1.4830 אל מול הליש"ט.



כלכלת ארה"ב ממשיכה לקרטע על רקע נתונים כלכליים מאכזבים מאוד בימים האחרונים. בשישי האחרון פורסמה ירידה חדה של יותר מחצי מליון במספר המשרות החדשות בארה"ב, הירידה החדה ביותר מזה 34 שנים. "שוק העבודה מתכווץ ואנו נרגיש ירידה גם בסקטורים נוספים כמו בטחון הצרכנים, מכירות קמעונאיות" מוסר אנליסט בכיר מחדר מסחר בסיטי של לונדון.



תשומת הלב נפנה אל עבר בריטניה, אירופה וקנדה. בממלכה הבריטית יפורסם היום מדד המחירים ליצרן לחודש נובמבר בשעה 11:30 עם צפי לירידה של 2.9%, הנתון המאכזב עשוי ליצור לחץ מכירות על הליש"ט. באירופה שני אירועים מרכזיים, תחילה בשעות הצהריים התפוקות התעשייתיות מגרמניה עשויות לרשום ירידה נוספת ובהמשך היום נאומו של הנגיד ז'אן קלוד טרישה בבריסל. כדמות מרכזית בקבלת החלטות לדבריו עשויה להיות השפעה מהותית על היורו. בקנדה יפורסמו התחלות בתים חדשים עם תחזית ל-194 אלף בתים.



דולר/שקל: המטבע הישראלי נסחר ביציבות מול הדולר, בעיקר בשל הבלימה במגמת התחזקותו של השטר הירוק בזירה העולמית. בסיכומו של חודש נובמבר נחלש השקל, זאת על רקע קיצוצי הריבית מכיוונו של בנק ישראל וכן הודעתו כי ימשיך וירכוש מט"ח מעבר לתאריך היעד המקורי. כיום שיעור הריבית הוא 2.5% בלבד, הנמוך ביותר בכל הזמנים. במבט על החודשים הבאים יש להניח כי השקל ימשיך ויחלש כנגד הדולר ואף אל מול מטבעות נוספים. כעת נסחר הדולר סביב הרמה של 3.96 שקלים.



זהב: המתכת היקרה פותחת את שבוע המסחר במגמה חיובית. הרקע ליציבות במחירו של הזהב בא בעיקר מכיוונו של הדולר שמפגין חולשה ואינו מצליח לחדש את הראלי מהשבועות האחרונים. ספקולנטים נוטים להעריך כי בתסריט שבו יחזור הדולר להיחלש ברציפות אל מול היורו, יקבל מחירו של הזהב דחיפה משמעותית לעליות חדות. כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 770.0 דולר לאונקיה.



נפט: לאחר שישה ימים של ירידות רושם הנפט עליות מחירים ברקע שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא הודעה מפי נשיא ארגון קרטל הנפט אופ"ק כי הקבוצה תקצץ את תפוקות הנפט באופן משמעותי בכדי לתמוך במחיר. הסיבה השנייה והעיקרית הינה עצירתו של הדולר שמסע התחזקותו נבלם לעת עתה. מחירו של הנפט צנח ואיבד כ-70% מערכו מאז נגע בשיא של כל הזמנים בחודש יולי האחרון. כעת מחירו של חוזה עתידי נסחר סביב הרמות של 43.20 דולר לחבית.



הכותב: לירן קפלוטו הוא אנליסט בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully