וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות המיסים במכתב לאבישי ברוורמן: יש להקל על תשלומי המע"מ אך חיוני לאשר את התוכנית עד מחר

טל לוי

8.12.2008 / 11:42

יהודה נסרדישי מצטרף ללוחצים על ברוורמן, שפוצץ לפני שבוע את ישיבת ועדת הכספים בנושא תוכנית הסיוע



יו"ר רשות המיסים, יהודה נסרדישי, מציע הבוקר תוכנית שאמורה להקל על אופן תשלום המע"מ לעסקים קטנים. במכתב ששלח נסרדישי ליו"ר ועדת הכספים אבישי ברוורמן, כותב נסרדישי כי חובה לאשר את התוכנית עד מחר בלבד, אחרת לא תספיק רשות המיסים להיערך למהלך.



בשבוע שעבר פוצץ ברוורמן את ישיבת ועדת הכספים ומנע מחברי הכנסת להצביע בעד או נגד תוכנית הסיוע למשק. המהלך של ברוורמן גרר לא מעט תגובות נזעמות ובראשן משר האוצר ומבכירי המשרד שהפעילו לחץ כבד על ברוורמן במטרה שיאפשר לחברי הכנסת להצביע. כעת מנסים גם ברשות המיסים להפעיל לחץ על ברוורמן במטרה למנוע ממנו לפוצץ שוב את ישיבת ועדת הכספים.



נסרדישי מציע להגדיל את היקף בתי העסק שישלמו מס ערך מוסף על בסיס מזומן. המשמעות היא שבתי העסק ישלמו את המע"מ רק כאשר קיבלו בפועל את הכסף ולא בהסתמך על מועד המכירה. נכון להיום, בית עסק משלם מע"מ כאשר הוא מוכר מוצר או שירות. אך במקרים רבים הכסף מתקבל מאוחר יותר באמצעות אשראי או צ'ק. ההצעה החדשה תאפשר לבצע את תשלום המע"מ רק לאחר שבעל הכסף קיבל את הכסף בפועל. נסרדישי כותב כי כיום, 233 אלף בתי עסק משלמים מע"מ על בסיס מזומן, ובעקבות השינוי שהוא מציע, יצטרפו למעגל עוד 45 אלף עסקים.



עוד מציעים ברשות המיסים להרחיב את היקף בתי העסק שישלמו מע"מ אחת לחודשיים ולא מדי חודש במטרה להקל על תזרימי המזומנים של העסקים. כיום, 75% מהעסקים מדווחים למע"מ על בסיס דו חודשי ולאחר התיקון, יגדל שיעורים ל-85% מהעסקים ובסך הכל ל-380 אלף עוסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully