וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 ו-9 חודשי מאסר לשניים שהורשעו בקבלת משכנתאות מבנקים במרמה

נורית רוט

8.12.2008 / 11:47

השניים הורשעו בכך שזייפו תעודות זהות ותלושי שכר שבאמצעותם פתחו חשבונות בנק לצורך קבלת הכספים



14 חודשי מאסר בפועל נגזרו אתמול על נתן אביטל (39), שהורשע בסדרה של עבירות מרמה וזיוף, במטרה לקבל משכנתאות מבנקים וכן כספים עבור מכירת דירות שאינן בבעלותו. יחד עם אביטל הורשע גם צבי ליכטנשטיין (29), שעליו נגזרו 9 חודשי מאסר.



השניים הורשעו בכך שזייפו תעודות זהות ותלושי שכר שבאמצעותם פתחו חשבונות בנק ששימשו אותם לצרכי קבלת הכספים והמשכנתאות במרמה. מעשי המרמה נעשו ביוזמתו ובתכנונו של אדם בשם מוטי וייס שנמלט מהארץ.



אביטל הורשע ב-6 אישומים הכוללים עבירות זיוף, התחזות ומרמה בשל כך שהחזיק בארבע זהויות שונות, והשתמש במסמכים מזויפים לצורך ביצוע העבירות. אגב ביצוע העבירות הוא קיבל במרמה רכב בעל ערך וסחורה בשווי 17 אלף שקל.



השופטת חיותה כוחן ציינה כי "במידרג החומרה נאשם זה עומד בראש הפירמידה", ולכן הטילה עליו 14 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי וכן קנס בסך 7,500 שקל. באשר לליכטנשטיין טענה המדינה כי הוא שילשל לכיסו 60 אלף שקל כתוצאה מהמרמה. השופטת קבעה כי חלקו קטן מזה של אביטל, וכי הוא פעל על פי הוראותיהם של אביטל ווייס. יחד עם זאת ציינה כי הוא ביצע את המעשים מתוך מודעות ותובנה. היא גזרה עליו 9 חודשי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי, וכן קנס בסך 5,000 שקל.



(ת.פ 2978/05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully