וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה: אני טס על חשבוני הפרטי

יעל פולק

8.12.2008 / 13:32

בעל השליטה בדלק עונה לביקורת: "אני משלם על על הרכב שלי ועל הביטוח. מעולם לא אכלתי ארוחת צהרים על חשבון קבוצת דלק"

"יש לי מטוס פרטי בחברה הפרטית - הוא לא שייך לחברה הציבורית כפי שפורסם. אני טס על חשבוני הפרטי והמטוס הזה כלכלי - בשעות שאנחנו לא משתמשים בו אנחנו מחכירים אותו". כך אמר היום יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, בנאום שנשא בכנס TheMarker.

"אנחנו פעילים ב-40 מדינות בארה"ב ועל מנת לתפקד ולהגיע לכל המדינות האלה בזמן הנכון אנחנו חייבים מטוס ככלי עבודה - אין אפשרות אחרת. מעולם לא קיבלתי משכורת או בונוס על עבודתי בדלק. יותר מזה, אני משלם על הדלק ועל הרכב ועל ביטוח הרכב שלי. אני משלם דמי שכירות על משרדי דלק. מעולם לא אכלתי ארוחת צהרים על חשבון קבוצת דלק - כזה אני".

"2009 תהיה קשה מאוד אבל יחול בה מפנה, ו-2010 תהיה שנת צמיחה ושגשוג", אמר תשובה. "עסקים חדשים יתחילו לטפטף, בנקים יעניקו הלוואות, ונתחיל לחוש יציבות בשווקים והזדמנויות עסקיות חדשות".

"המשבר התחיל בארה"ב וסחף אחריו את כל העולם. תחילת המשבר הייתה עם הסאב-פריים, נותני המשכנתאות גרפו הון עתק מהן. השיטה החזיקה מעמד כל עוד הריבית נותרה נמוכה. הביקושים היו אדירים, הרווחים היו עצומים, ונוצרה צמיחה גדולה מאוד שהביאה לעליית מחירי הנדל"ן בכל העולם".

"בעבר מכרנו 1,000 דירות בסוף שבוע אחד, והמחיר עלה ב-25% באותו היום - לשיגעון כזה הגיעו השווקים. הבנקים היו מעמידים במקום סוכנים, שהיו מעניקים משכנתאות במעמד הקנייה. הדבר הביא לאינפלציה, והבנק המרכזי התחיל בהעלאת הריבית על מנת למנוע אינפלציה גדולה יותר. עם עליית הריבית, רוכשי הדירות לא יכלו לעמוד בהחזר הקרן והריבית. החשיפה של הבנקים הייתה מעל טריליון דולר בשלב הזה - חשיפה אדירה".

עוד אמר תשובה כי "יש לנו 12 אלף דירות באזור פלורידה וברחבי ארה"ב והן מושכרות בתפוסה של 98%. המשבר הזה גדול יותר מהחיים. אני חושב שלא עשינו טעויות - הבאנו את כל האפשרויות הסבירות בחשבון, אנחנו יחסית נזילים. כולנו טועים, ויכול להיות שהיו טעויות קטנות אבל לא מעבר לזה". תשובה ציין גם כי החברות שבשליטתו עמדו עד כה בכל התחייבויתיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully