וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרן ההון סיכון קיינן פרטנרס: ההיי-טק יהיה המגזר שיוציא את המשק הישראלי מהמיתון

עידו סולומון

8.12.2008 / 12:40

יזהר שי אמר את הדברים במסגרת אירוע הפתיחה של תחרות היזמות BizTEC


"ההיי-טק יהיה המגזר שיוציא את המשק הישראלי מהמיתון, והיזמים המקומיים הם המנוע והגורם העיקרי שיביא לכך", אמר אתמול יזהר שי, מנהל קרן ההון סיכון קיינן פרטנרס (Canaan partners), באירוע הפתיחה של תחרות היזמות BizTEC, הנערכת בשיתוף TheMarker.

לדבריו, על אף גל הפיטורים של החודשים האחרונים והצפי לפיטורים קרובים של עוד אלפי עובדים מהענף, ישראל תמשיך לשמור על מעמדה כ"מעצמת היי טק". שי: "היזמות הישראלית מאופיינת במוטיווציה גבוהה, לקיחת סיכונים, אגרסיוויות וקשיחות בניהול משא ומתן, ומומחיות טכנית ושיווקית. היזמים חייבים להיות אופטימיים גם כשנראה שמסביב המצב נראה קשה. יש מספיק קרנות שממשיכות להשקיע, גם אם הן בוחרות בהשקעות זהירות יותר מבעבר".

שי הפנה גם ביקורת כלפי הממשלה שלא מתערבת מספיק לדעתו בכל הנוגע לתמיכה במגזר שנמצא בשעה קשה. לדבריו, התמיכה הממשלתית כיום מוגבלת ונדרש סיוע משמעותי נוסף כדי להתמודד עם התחרות הבין לאומית, בעיקר בארצות בהן שכר העובדים זול יותר, דוגמת הודו, סין ורוסיה. "אנחנו מקווים שהממשלה תתעורר ותבין שהיי-טק הוא מנוע הצמיחה העיקרי, שהיא צריכה להזרים כספים ולתמוך".

זו הפעם החמישית שנערכת תחרות היזמות BizTEC. משתתפי התחרות, נציגים מהאוניברסיטאות והמכללות המובילות בישראל מקבלים במהלכה כלים לבחינת הפוטנציאל העסקי של רעיונותיהם ולומדים כיצד להפוך מיזם לחברת סטארט אפ מצליחה. בשבוע מאז פתיחת ההרשמה לתחרות נרשמו מעל ל-350 משתתפים וההרשמה עדיין נמשכת.

גלעד סעדון מנהל תחרות BizTEC: "יש לנצל את תקופת המשבר הכלכלי על מנת להכשיר את דור היזמים הבא שיוציא אותנו מהמשבר. השקעה בחינוך היזמים ובסיוע בהקמת חברות חדשות הינם המנוע לפיתוח מקומות עבודה חדשים והנעת המשק". הסדנה הראשונה במסגרת התחרות שתעסוק במתודולוגיות לזיהוי הזדמנויות תתקיים ביום ראשון הבא ה-14 לדצבמבר ותשודר באינטרנט. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully