וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי נצא מהמשבר? חיים כצמן: בשנת 2009 או 2010; ישי דוידי: בעוד שנה וחצי; נתן חץ: המשבר בעיצומו

טל לוי

8.12.2008 / 12:47

בועז שוורץ בכנס TheMarker: "זו הירידה החמישית בגודלה בהיסטוריה כלומר מדובר במשבר עמוק במיוחד"



"כולם אמרו שאחרי תקופה טובה תגיע תקופה רעה אבל איש לא הצליח לחזות את המשבר. כרגע אנחנו בתחילתו של משבר ריאלי. אם לא תהיה עזרה של מרבית המדינות בעולם ובתוכן ישראל, המשבר רק בתחילתו. אם יהיה סיוע, הרי שבתוך שנה עד שנה וחצי נתחיל לצאת מהמשבר" כך אמר ישי דוידי המנהל את קרן ההשקעות הפרטית פימי בפאנל שנערך בכנס המומחים הכלכליים של TheMarker המתקיים בשעה זו בגני התערוכה שבתל אביב.



בפאנל השתתפו מיקי נפתלי, מנכ"ל אלעד גרופ - חברת הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה, חיים כצמן השולט בקבוצת הנדל"ן גזית גלוב, אלפרד אקירוב השולט בקבוצת אלרוב, נתן חץ המחזיק בקבוצת אלוני חץ, ישי דוידי המנהל את קרן ההשקעות הפרטית פימי ובועז שוורץ מנכ"ל דויטשה בנק ישראל.



חיים כצמן העריך כי בתחילת 2009 או 2010 נתחיל לראות ניצני יציאה מהמשבר הריאלי. נתן חץ העריך כי "המשבר נמצא בעיצומו" ואמר כי כדי לצאת מהמשבר יש צורך בביצוע השקעות ריאליות.



"זו הירידה החמישית בגודלה בהיסטוריה כלומר מדובר במשבר עמוק במיוחד", העריך בועז שוורץ, "בממוצע, משבר נמשך במשך 14 חודשים כאשר המשבר ב-1929 נמשך 30 חודשים. אנחנו נמצאים במשבר כבר 12 חודשים כך שאנחנו כנראה במקום טוב באמצע". שוורץ דיבר על ניגוד העניינים של חברות דירוג האשראי ששכרן משולם בידי החברות שאותן הם אמורים לדרג: "יש אנשים שמנפיקים בפקס ומגייסים איגרת חוב בתוך דקה בלי שבוצעה בדיקת נאותות" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully