וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת קרנות הגידור סיטאדל תסגור את משרדיה בטוקיו; תפטר יותר ממחצית מעובדיה באסיה

סוכנויות הידיעות

8.12.2008 / 12:52

סיטאדל, שנוסדה על ידי קנת גריפין, נפלה ב-47% מאז תחילת 2008 - בדרכה לשנה הגרועה ביותר בתולדותיה



מנהלת קרנות הגידור האמריקאית סיטאדל אינווסטמנט, המנוהלת על ידי קנת גריפין, תסגור את משרדיה בטוקיו ותפטר יותר ממחצית מעובדיה באסיה, לאחר שנפלה ב-47% מאז תחילת 2008 - בדרכה לשנה הגרועה בתולדותיה.



מסיטאדל נמסר כי המשך פעילותה של החברה באסיה תנוהל מהונג קונג, לאחר שסגרה את הצוות האזורי שעסק עד כה בהשקעות בחברות אשר נמצאות בתהליכי מיזוגים ורכישות, מכירת חטיבות או תביעות, או עומדות חברות אשר עמדו לנקוט בצעדים כאלה. 12 עובדים יפוטרו בטוקיו ו-25 עובדים יפוטרו בהונג קונג. נכון לסוף אוקטובר העסיקה סיטאדל 1,400 עובדים ברחבי העולם.



באחרונה גברו ההערכות כי מגזר קרנות הגידור עומד בפני התמוטטות על רקע החרפת המשבר הכלכלי העולמי. נוריאל רוביני, אחד הכלכלנים הבודדים שחזה את המשבר הפיננסי ואת המפולת הנוכחיים, העריך בכנס קרנות גידור שנערך בלונדון לפני שישה שבועות כי מאות קרנות גידור צפויות להתמוטט בחודשים הקרובים.



קרנות גידור ברחבי העולם נאלצו בשנה האחרונה לקצץ משרות, להגביל את פדיונות המשקיעים ולמכור נכסים לאחר שמשבר האשראי העולמי הוביל את התעשייה לאחת מהשנים הגרועות ביותר שלה מאז ומעולם. מאז תחילת השנה איבדו קרנות הגידור 18%, לפי חברת הדג' פאנד ריסרץ'.



שתי קרנות הגידור הגדולות ביותר של סיטאדל נפלו ב-13% בנובמבר והשלימו בכך נפילה של 47% מאז תחילת השנה. הקרנות, המנהלות יחדיו נכסים בסך 10 מיליארד דולר, קיבלו לדברי גורמים המקורבים לחברה דרישות מצד משקיעים לפדות יותר ממיליארד דולר עד סוף השנה הנוכחית.



גריפין, בן 40, הקים את הקרן בשנת 1990, ועד השנה היתה סיטאדל בין הקרנות בעלות הביצועים הטובים ביותר במגזר קרנות הגידור. הפסדי סיטאדל, המנהלת נכסים בהיקף של כ-16 מיליארד דולר, נבעו בעיקר מהשקעות של החברה בשוקי האשראי, ובכלל זה אג"ח קונצרניות, אג"ח להמרה והלוואות בנקים. בתחילת חודש ספטמבר השנה עוד נראה היה כי סיטאדל מצליחה להתמודד היטב עם משבר האשראי לאחר שהפסדיה מתחילת השנה הסתכמו ב-4% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully