וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד אוסטרלי: ממשלת אוסטרליה תחלק לאזרחים 5.2 מיליארד דולר כדי לעודד את הצריכה בעונת החגים

סוכנויות הידיעות

8.12.2008 / 14:16

2 מיליון משפחות באוסטרליה יקבלו 1,000 דולר לכל ילד, ו-4 מיליון גמלאים יקבלו 1,000 דולר כל אחד



ממשלת אוסטרליה תחלק למשפחות ולפנסיונרים במדינה 8 מיליארד דולר אוסטרלי (5.2 מיליארד דולר) בשבועיים הקרובים, במטרה לעודד את הצריכה הפרטית לקראת חג המולד ולבלום את גלישתה של הכלכלה למיתון.



חלוקת הכסף היא חלק מתוכנית התמריצים בסך 10.4 מיליארד דולר אוסטרלי (9.8 מיליארד דולר) עליה הכריזה ממשלת אוסטרליה בחודש אוקטובר, שנודעה לחזק את אמון הצרכנים ולהוביל לעלייה בצריכה הפרטית. זאת, לאחר שכלכלת אוסטרליה צמיחה ברבעון השלישי ב-0.1% - הצמיחה האיטית ביותר מזה 8 שנים.



2 מיליון משפחות באוסטרליה יקבלו במסגרת התוכנית 1,000 דולר אוסטרלי לכל ילד, ו-4 מיליון גמלאים יקבלו יותר מ-1,000 דולר אוסטרלי כל אחד. הכסף יועבר ישירות לחשבונות הבנק של האזרחים בשבועיים הקרובים, כאשר 4 מיליארד דולר יועברו כבר ביום חמישי. חלוקת הכסף שווה ל-0.9% מהתמ"ג האוסטרלי.



ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, קרא היום לאזרחי המדינה לבזבז את הכסף על קניות בחג המולד, בטענה כי חיזוק הצריכה הפרטית יסייע במניעת פיטורים ויציל את הכלכלה מהאטה ממושכת. "אני מפציר בגמלאים ובמשפחות לבזבז את הכסף הזה באחריות, לסייע לילדיהם ולנכדיהם. אם הממשלה לא תצליח לעודד את הצריכה בתקופה כזאת, בעיצומו של משבר פיננסי גלובלי, נעמוד בפני אתגרים גדולים אף יותר בעתיד", אמר ראד.



שר האוצר האוסטרלי, ויין סוואן, אמר כי תוכנית חלוקת הכספים תוסיף בין 0.5% ל-1% לתמ"ג האוסטרלי ותיצור 75 אלף משרות. "החבילה הזאת תספק זריקת מרץ משמעותי לכלכלה שלנו", אמר סואן, שהוסיף כי הממשלה תעקוב אחר האפשרות שתיאלץ לנקוט בצעדים חשובים. מאז ספטמבר חתך הבנק המרכזי של אוסטרליה את הריבית ב-3%.



יו"ר התאחדות הקמעוניות האוסטרלית, ריצ'רד אוונס, עודד גם הוא את אזרחי המדינה להוציא את הכסף על קניות, כשאמר כי "אם אנשים חוסכים ליום סגריר, אני יכול לומר להם שכבר יורד מבול בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully